מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 7 בפברואר 2011

ללמוד בניית אתרים דרך האינטרנט וספרים




האנטרנט בנוי, באופן כללי, משני צדדים:
א.שרתים (Servers) - מחשבים שיושבים באיזשהוא מקום ועליהם יושבים האתרים
ב. לקוחות (Clients) או משתמשי קצה - כל משתמש שיושב בבית\משרד\בית קפה\פארק עם יחידת קצה (מחשב עם מודם) וגולש באנטרנט.

לכל אתר אנטרנט יש שני שכבות תכנות - תכנות צד שרת הוא החלק שבונה את האתר (שולף מידע, מעבד אותו וכו) ושולח אותו אל הלקוח בשפה מוסכמת (HTML) ; ותכנות צד לקוח הוא תכנות לדפדפן, בשפה המוסכמת הנ"ל (HTML) ובשפות הנלוות לה - CSS לעיצוב ו JS להתנהגות.

שפות נפוצות לתכנות צד שרת הן PHP, רובי ו- ASP.NET (היא יותר פלטפורמה משפה אבל זה לא חשוב כרגע). תכנות צד לקוח תמיד יכלול HTML, כמעט תמיד (95% או יותר) יכלול CSS, ובשכיחות רק טיפה יותר נמוכה (בערך 90%) יכלול JS לפחות ברמה בסיסית.

סדר הלימוד ה מומלץ על ידי כמה אתרים לשפות צד לקוח:
HTML
CSS
JS
מי שמגיע כבר מעולם התכנות, יכול לגשת ישר ללימוד צד לקוח. למי שאין נסיון בתכנות, רצוי ללמוד HTML (בלי CSS וJS) ואז לעבור ללמוד תכנות צד שרת לפחות ברמה התחלתית, לפני שחוזרים ללימוד מעמיק של צד לקוח.

מי שרוצה להתמחות בצד לקוח מומלץ שיהיה לו ידע טוב בשפת צד שרת כלשהי, כיוון ש JS היא שפה לא טובה ללימוד תכנות, בגלל גמישות היתר שלה. עדיף ללמוד דרך שפות אחרות כמו PHP\רובי\פייתון ואז לעבור ל-JS. בנוסף, קשה להתנסות בבניית אתרים בלי רמה מסויימת של הבנה בצד שרת.

ורובי שתיהן שפות טובות ורציניות, ושתיהן ראויות באותה מידה ללימוד. היתרון הנוכחי של רובי הוא בפלטפורמת פיתוח שנקראת ruby on rails, שמספקת הרבה מאוד כלים ברמה גבוהה מאוד לפיתוח מהיר ואיכותי. לPHP קיימים כלים מקבילים אבל הם עוד לא באותה רמת בשלות. מצד שני, ל-PHP יש הרבה יותר חומר ברשת מרובי, והרבה יותר קל למצוא איחסונים זולים שתומכים בה. אם זו השפה הראשונה שלך, אתה בכל מקרה לא אמור להשתמש בריילס בשלבים הראשונים, אלא ללמוד את השפה עצמה (שזה לא שיקול לכאן או לכאן, אלא הכוונה בלי קשר לשפה שבה תבחר).

כמה אתרים לסיוע:

כללי

רשימת הצבעים

jQuery
The "Mootorial"
ליאור זמיר - WEBMASTER

מדריכי שפות בעברית

HTML ו-CSS:
CSS 101

HTML and CSS Tutorials.

HTML & CSS

רפרנס כללי לHTML ו CSS
w3schools JavaScript:
JS> וCSS ול HTML

Eloquent JavaScript

Scripting and Ajax

Professional JavaScript for Web Developers
DOM Scripting : Web Design with JavaScript and the Document Object Model
PHP:
Object-Oriented JavaScript:Create scalable, reusable high-quality JavaScript applications and libraries [Paperback] JavaScript Patterns PHP 101PHP For the Absolute Beginner

PHP
PHP למתקדמים
ycombinator
learnbook RUBY : mislav uniqpath
Ruby on Rails Guides (v3.0.3)
railsforzombies

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה