מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 23 בפברואר 2011

התמודדות הסטודנטית לעתיד עם הבנק



תן לאדם אקדח והוא ישדוד בנק. תן לאדם בנק והוא ישדוד את כולנו




היסטוגרפיה סקולר-אקונומית

לתואר הראשון שלי הגעתי מוכנה כלכלית - אמנם בנוסף לשכר הלימוד הייתי צריכה לממן את ההוצאות מסביב, כמו מחיה, ספרים, נסיעות, שכירות וכדומה אבל זה לא סיבה לא להשיג את התואר הנכסף. מגיל קטן, הכסף לא היה בשפע וכדי לממן מותרות כמו נסיעות באוטובוס, טיפולי שיניים וכדומה הייתי צריכה להיות יצירתית. עשיתי בייביסיטרים, עבדתי במושב ליד בחווה, מכרתי כרטיסיות לבית הספר שקיבלתי מהעירייה והלכתי לבית הספר ברגל וכשהייתי בגיל בו הייתי יכולה לעבוד במקום מסודר, עבדתי איפה ומתי שאפשר. גם במסגרת השרות הצבאי עבדתי בחופשות גם בלי אישור עבודה כי אין ברירה והמצב דרש. המטרה הסופית היא לממן את עצמי כרגע ולחסוך ללימודים את כל מה שאפשר. חסכתי כמה אלפי שקלים ובשילוב עם הפיקדון הצבאי ושתי עבודות במקביל ללימודים הכסף הספיק לי למחיה, לשכר לימוד ולשיעורי נהיגה ורכב כדי שאוכל לנהוג לעבודת הלילה. שעות השינה לא היו בשפע. אל תדאגו, כמו שאומרים, אני כבר אנוח בקבר.
הבעיה היא שאי אפשר לעשות קריירה או להתפרנס מקרימינולוגיה [יכול להיות שהיה נכון יותר אם הייתי מתגייסת למשטרה לפני הלימודים אבל אני לא מתחרטת שלא הלכתי על זה ממספר סיבות, כמו מפקד תחנה שעצר את הליך הגיוס מתחילתו מחשש שאתחתן ואכנס להריון] אבל אהבתי את התחום, עבדתי בתחום וזה מה שרציתי לעשות. כשחושבים על זה, מסלול חיים שונה וצעד אחד לפה או לשם עשוי היה להוביל אותי בקלות ללימודי הנדסה בטכניון או ללימודי רפואה דחופה בבן גוריון [התחומים מאוד מעניינים אותי] אבל באותה התקופה לימודי קרימינולוגיה מאוד עניין אותי ועדיין מעניין, אך המדינה לא מתקצבת את המשטרה כראוי ולא מקדמת את התחום. מדובר, למעשה, בתחום שנמשכתי אליו מילדות עם התמקדות לפרופילאות. בסופו של דבר, לא הייתי בוחרת ללמוד תחום אחר.

המטרה : מימון הלימודים ; האמצעי : פניה ראשונית לבנק

עכשיו אני סגורה על השלב הבא - תואר שני במנהל עסקים. האתגר היחיד הוא מימון התואר, כיוון שהרבה כסף אין בתחוםמימון התואר. יותר נכון לגשש. בעיקרון פניתי לסגן מנהלת סניף הבנק שמספק לי את שרותי הבנקאות - הבנק הבינלאומי הראשון, אותו בנק שהספיק לשבות פעמיים בחצי השנה האחרונה בזמן הכי פחות נוח לי ובכל זאת הגבתי בסבלנות ובהבנה. ביקשתי ממנו לבדוק אפשרות להלוואה בסך 70 אלף בכדי לממן את שכר הלימוד לתואר השני. הוא בעיקרון ליגלג, דבר שלא אופייני לו כיוון שהוא חיבב אותי ולא פעם אף סיפק לי שרותי בנקאות גם כשהסניף היה סגור - פתח לי את הסניף גם שעה אחרי הסגירה או כשארגנתי שיקבל שיחת טלפון הביתה מאוחר בערב בגלל טעויות שעשו בסניף בחשבון שלי ודרשו טיפול מיידי.

בו למדתי. בעקבות כך, פניתי בשבוע שעבר כסטודנטית לעתיד לסניף הבנק שלי כדי לבדוק את אפשרויות

הערכות מחדש

לצורך ההבהרה, אני לא לקוחה בעייתית, אני עצמאית, חיה בהתאם לרמת ההכנסה שלי, מדי פעם יש לי מינוס שאני סוגרת תוך חודשיים - שלוש, רוב הזמן חשבון הבנק שלי נמצא ביתרה או במצב מאוזן עם חסכון/השקעות, מרויחה ממוצע עד מעט מעל לממוצע מהשכר במשק ואני שקולה כלכלית. פעם אחת הוטל עיקול על החשבון שלי, ואני בטוחה שאני לא היחידה שמתעצבנת כי עיריית תל - אביב/דואר ישראל לא עושים את העבודה שלהם כראוי. ובכל זאת, הבנק סרב לתת לי הלוואה בסכום הזה. לא רק זה, הסגן הגיב בלעג כדי ליצור רושם על המנהלת החדשה שבדיוק נכנסה למשרד שלו. הוא טען שאני מרויחה סכום שקר כלשהו שהוא פחות מ-60% מההכנסה המעשית שלי ולכן הוא מסרב. הוא אפילו לא הזמין אותי לשבת ולא הגיב לשאלה המנומסת שלי הם אני יכולה להשתמש בכיסא. הוא הביע ספק בנוגע לכך שיש אוניברסיטה בישראל שדורשת סכום כזה לשכר לימוד מלבד אולי מסלול X [המסלול אותו אני מתכננת ללמוד] ושאל למה לא הבאתי שוברים ואיך אני יודעת שאני בכלל אתקבל.
ולמה שלא אתקבל? ולמה שאביא שוברים אם השלב הוא עדיין שלב ההרשמה המוקדמת ואני בודקת אפשרויות מימון? אני לא באתי לחתום על הלוואה אלא לבדוק אפשרויות, לבחון אם בכלל משתלם לי לקחת הלוואה בבנק מבחינת שיטת ההחזר. לא מדובר בבזבוז כסף אלא בהשקעה במשאב הטוב ביותר שיש ברשותי - הקניין הרוחני שלי, הידע שלי, הפוטנציאל שיש לי להצליח, לפתח את הקריירה שלי. בכל אופן, הבהרתי לסגן שהוא לא הבנק היחיד שיכול לספק לי שרות, שהוא יכול להרגע וטוב שהוא מבהיר לי איפה אני עומדת בשלב כל כך מוקדם כשאני רק מגששת ובודקת אפשרויות.

סיפרתי על המקרה הזה לידיד שלי. הוא קבע שאני לא צריכה את הלימודים האלו - זה חומר שאני כבר יודעת. זה בזבוז כסף וזמן בשבילי כי התואר לא יחדש לי כלום מבחינת ידע, רק יביא לי תעודה שאוכל לתלות בשרותים. מעולם לא הייתי צריכה ללמוד באופן מוסדר במוסד כדי לצבור ידע ואת התואר הראשון שלי סיימתי בשנתיים בציונים גבוהים.
זה אולי נכון ויתכן שאני כבר יודעת את החומר, אבל זה תהליך שאני רוצה וצריכה לעשות, תהליך שעשוי לתרום להתפתחות האישית שלי וישבור איזה תקרת זכוכית. הרקע שלי לא פשוט - אני לקויית למידה והיפראקטיבית, באה מרקע סוציואקונומי שמלכתחילה קבע שכל הסיכויים יהיו נגדי ובכל זאת, אני הראשונה והיחידה במשפחה שלי שסיימה תיכון, שעשתה וסיימה תואר ראשון וכן הלאה וכדומה וכיוצא מכך. הכל נעשה בעבודה קשה ובמימון עצמי כשעבדתי במקביל, מימנתי את המחיה ואת שכר הלימוד ולא קיבלתי גרוש מאף אחד, כולל מהוריי.
לאורך כל הדרך, אנשים שמו לי רגליים ובכיתה ח' אפילו ניסו לשכנע את ההורים שלי להגיע למסקנה שבהתבסס על תוצאות המבחנים שלי והציונים, לימודים זה לא בשבילי והסיבה שנשארתי שם זה תוצאות מבחן I.Q גבוהים בהרבה מהממוצע שהיועצת שהמליצה שאנשור מהלימודים בגיל 13 לא ידעה איך לאכול. אני ההוכחה לכך שמערכת החינוך מחורבנת.... יכולתי להגיע הרבה יותר גבוה אבל הם בחרו להעניש אותי ולתקוע אותי בכיתה טיפולית במקום לעשות את העבודה שלהם וללמד אותי כי ההורים שלי לא יכלו לממן תחליף המתבטא במורה פרטי כמו תלמידים אחרים בבתי הספר היוקרתיים בהם למדתי. עכשיו זה הזמן שלי.

ולהלן סיפור שרץ ברשת כבר כמה שנים:

להלן מכתב שנשלח לסניף בנק ע"י ישישה בת 86.
מנהל הסניף קיבל את המסמך ולאחר שקרא אותו מצא לנכון שהוא כל כך חביב שהחליט לפרסם אותו באחד העיתונים בארה"ב.
א.נ.,
אני כותבת כדי להודות לך על החזרת ההמחאה שלי שנתתי לשרברב בחודש שעבר. על-פי החישוב שלי עברו בקושי שתי שניות בין הצגת ההמחאה לבין הגעת הסכומים שאמורים היו לכסות את ההמחאה ההיא. אני מתכוונת, כמובן, להפקדה האוטומטית של הפנסיה שלי והביטוח הלאומי שמגיעים אוטומטית מזה שמונה שנים מדי חודש לחשבון שלי אצלכם.
אני מביעה בזה את התפעלותי הבלתי מסוייגת מכך שניצלתם את פער הזמנים הזה בצורה כל כך מתוחכמת ובחיוב החשבון שלי בעמלה של 35$, בגלל המעמסה שנגרמה לבנק שלכם!
אני חייבת להביע לכם בזה תודה עמוקה, כי התקלה הזאת הבהירה לי מהן הטעויות שלי בניהול העיניינים הכספיים שלי.
שמתי לב, שבעוד שאני עונה לכם אישית כשאתם מתקשרים אלי בטלפון או בכתב, אני, כשאני מטלפנת אליכם, נתקלת בגוף סמוי, חסר-דמות, מוקלט ומטיל עמלות-סרק שהוא למעשה הבנק שלכם.
אם כן, החל מעכשיו אני, כמוכם, מעדיפה לנהל מגעים עם אנשים בשר ודם. אי לכך, כל תשלומי המשכנתא שלי והחזרי ההלוואות לא יבוצעו מעתה והלאה באופן אוטומטי, או בהוראות-קבע, אלא יגיעו לבנק שלכם בהמחאות ממוענות אישית למוטב בלבד לפקיד/ה שלכם שאתם תצטרכו לבחור ולמנות לצורך זה.
לתשומת לבכם: על-פי חוק הסדרי הדואר אסור לאף אחד אחר לפתוח את המעטפה.
מצ"ב טופס בקשה לבחירת הפקיד/ה הנ"ל שעליהם למלא. צר לי שהטופס כולל שמונה עמודים, אבל על מנת שאני אדע למי אני שולחת את כספי אני חייבת לדעות אודותיו/ה בדיוק את אותם הפרטים שהבנק דורש ממני לספק לו. אין לי ברירה אחרת.
עוד לתשומת לבכם: כל הטפסים הנוגעים להיסטוריה הבריאותית שלו/ה חייבים לשאת חתימה וחותמת של נוטריון, וכן כל הפרטים הנדרשים אודות מצבו/ה הכספי (הכנסה, חובות, הון והתחייבויות) חייבים להסתמך על מסמכים שיוצגו.
כשיגיע המועד המתאים לי , אני אספק לפקיד/ה שלכם מספר צופן שעליו יהיה לציין בכל המגעים איתי.
אני מצטערת על שהצופן הזה הוא בן לא פחות מעשרים ושמונה סימנים, אלא שאני בניתי אותו על-פי מספר הקלידים שאני חיבת ללחוץ למערכת הטלפונית של הבנק שלכם,כל פעם שאני רוצה להכנס לחשבון שלי אצלכם כדי לבדוק את מצבו. כדברי המימרה: מכל מלמדי השכלתי.
להלן פירוט מלא: כשאתם מצלצלים אלי לחצו על הכפתורים הבאים:
מס' 1. לקבוע פגישה איתי.
מס' 2. בירור אודות תשלום שלא נפרע.
מס' 3. להעביר את השיחה לסלון, למקרה שאני שם.
מס' 4. להעביר את השיחה לחדר-השינה, למקרה שאני ישנה.
מס' 5. להעביר את השיחה לבית-השימוש, למקרה שאני ... אתם כבר יודעים מה.
מס' 6. להעביר את השיחה לנייד שלי, למקרה שאני לא בבית..
מס' 7. להשאיר הודעה במחשב שלי, אבל דרושה סיסמה. הסיסמה תועבר אליכם בתאריך
מאוחר יותר, אישית לפקיד/ה שתמנו כמצוין לעיל.
מס' 8. לחזור לתפריט הראשי ולהאזין שנית לאפשרויות 1 עד 7.
מס' 9. להשמיע תלונה כללית או בקשת מידע. המטלפן יתבקש אז לחכות, בהתאם לנתוני המשיבון האוטומטי שלי. במקרה שהמטלפן ייאלץ לחכות זמן רב, הוא יזכה להאזין למוסיקה מענגת במשך כל זמן ההמתנה.
לדאבוני אאלץ לראות בכם דוגמה ומופת גם בעניין זה ולחייב אתכם בהוצאות עבור אותה מערכת שאני נותנת להתקין לנוחיותכם.
באיחולי שנה רווחית פחות (אפילו טיפ-טיפה פחות רווחית) לבנק שלכם,
שלכם בברכה,
לקוחה מס' 121212121212121212121212

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה