מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 22 בפברואר 2011

התמודדות של סטודנטית לעתיד עם תשלום שכר הלימוד





מה לעשות כשכסף לא צומח על העצים?
יש משהו שמרתיע אותי ויתכן שהפעם ימנע ממני ללמוד בשנה הבאה, בהתאם לתכנון, תואר שני באוניברסיטה ישראלית מוכרת, כיוון שהיא דורשת את מלוא שכר הלימוד לתואר כולו שנמשך שנתיים עוד בשנה הראשונה ללימודים. מכיוון שהאוניברסיטה מעוניינת שסטודנטים העומדים בדרישות הקבלה ילמדו אצלה, היא הולכת לקראתם ומאפשרת להם לבחור אחת משתי אפשרויות תשלום של שכר הלימוד - או תשלום אחד במזומן של שכר הלימוד במלואו או, לחלופין, תשלום ראשון של 14,900 והיתר ב-11 תשלומים [הסכום לתוכנית הזו הנה קרוב ל-70 אלף שקלים - חשוב להדגיש שמדובר באוניברסיטה ישראלית מוכרת ולא מכללה פרטית].
למרות שאני עובדת לפרנסתי, אף אחת מהאפשרויות לא רלוונטית עבורי מכיוון שבמקביל, יש לי הוצאות נוספות כמו שכירות ואוכל. סביר להניח שבנוסף, יהיו לי הוצאות נוספות הנוגעות ללימודים וכן, אין לי חסכונות בסכומים האלו, עדיין לא זכיתי בלוטו, אין להוריי שקל לתרום למטרה הנעלה הזו ואם כבר, אני זו שמממנת אותם וזה לא הגיוני שאסתמך על מלגות שלא יחזירו לי אפילו 5% מהסכום מעבר לכך שתהיה בעייתיות כי התשלומים מתרכזים בשנה הראשונה, דבר שימנע ממני לפנות שוב למלגות בשנה השנייה כי השכר לימוד שולם כביכול בשנה הראשונה.
מה סטודנטים אמורים לעשות במקרים האלו? זה לא הגיוני שידרשו תשלום לשנתיים בדרך התשלום הזו איך זה שאני היחידה שנתקעת?
ברשומות הבאות אתמקד באפשרויות הקיימות ובדרך הפעולה שבחרתי לנקוט. אני רוצה מאוד ללמוד את התחום שמעניין אותי ואפילו יקדם אותי כלכלית. כרגע אני בודקת את האפשרויות שלי ובוחנת את האמצעים שיאפשרו לי שנה הבאה ללמוד מבלי להגיע למצב של פשיטת רגל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה