מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 14 ביוני 2013

עשה זאת בעצמך: פתרון למצב בו מדיח כלים ומכונת כביסה יושבים על אותו ברז ואותה נקודת ניקוז

השנה החלטתי להתפנק כי מגיע לי ואני זקוקה לחיסכון בזמן - לכן, רכשתי מדיח כלים והצבתי אותו בחדר השרות מול מכונת הכביסה. אני לא זקוקה למייבש כביסה וכן, אין מקום במטבח. למעשה, חדר השרות זה המקום הכי הגיוני להציב בו את המדיח - אין מקום במטבח והחדר שרות די מרווח וצמוד למטבח. בנוסף, בחדר שרות יש כבר ברז ונקודת ניקוז - במטבח נדרש ממני למצוא פתרון שדורש קדיחות בארונות כדי להגיע אל מתחת לכיור. 
כדי לפתור את הבעיה של ברז אחד על שני צינורות, התקנתי בעצמי ברז דו ראשי שקניתי בחתוכה מברוק [בסיוע עם סיליקון בסלוטפ]. כך הצינורות של המכונת כביסה ומדיח כלים מתחברים לברז אחד עם שני ראשים שאני יכולה לשלוט בהם. לפני כן, לא היה בו בכלל ראש.
עכשיו, הבעיה: שתי צינורות צריכים להיכנס לצינור ניקוז הזה כדי שאוכל לחסוך זמן ולהפעיל במקביל מכונת כביסה ומדיח. לא רק בגלל הנוחות, אלא גם בגלל הבטיחות. ההחלטה למצוא פתרון לאחר שכמעט שרפתי את הבית - הפעלתי מדיח ולא שמתי לב שהצינור לא בנקודת ניקוז. מעבר למים שהייתי צריכה לגרוף, המים השפריצו על הרב שקע של המכונה והמדיח. שמתי לב רק כששמעתי את הקצר. 
עדין, בעקרון, המטרה העיקרית היא לחסוך בזמן כדי שאוכל להפעיל את שניהם במקביל במהלך הלילה וללכת לישון ובמקביל גם לחסוך בחשמל - יותר זול בלילה. זה היה המצב הקיים:



כמו שאפשר לראות - יש שתי צינורות, פתח ניקוז אחד. הציוד הנדרש כמו שהמליצו בחתוכה מברוק [הטמבוריה של רמלוד] צינור באורך חצי מטר, מפצל בצורת Y - שני ראשים, מחבר אחד וכן, שתי גומיות אטימה שנמכרו בערכה כדי שהמים לא יחזרו.



החיבור ממש לא היה בעיה - חיברתי את המפצל לצינור הניקוז, חיברתי את הגומיות למפצל וזאת התוצאה הסופית.




נוצר מצב שנשארתי ביד עם צינור מיותר באורך חצי מטר - בסופו של דבר לא נזקקתי לו כמו שהמליצו בחתוכה מברוק. הצינורות יושבים טוב וגם אם נוצר מצב בו מים חוזרים בגלל העומס, הם לא נפלטים החוצה בגלל הגומי שאוטם את הצינור וגם הצינור לא זז ולא בורח מהניקוז.

עצות נוספות בנוגע לאבזורים





6 תגובות:

  1. בדיוק המידע שחיפשתי.
    תודה על ההמלצה.

    השבמחק
  2. ומה לגבי חיבור מים מפוצל למכונת הכביסה והמדיח?
    תודה

    השבמחק
  3. תודה! מה הגודל של מפצל ה y? הבנתי שיש 40 ו 38?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא זוכרת - לשם כך יש יועץ מקצועי בחנות או קבוצות אינסטלציה

      מחק