מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 13 במאי 2014

צרכנות נבונה: אין טעם לשלם דמי שימוש עבור כרטיס האשראי




בנקים בישראל מרויחים את מיטב כספם מהלקוח הפרטי שלהם. רוב הרווחים מגיעים מעמלות, דמי שימוש ורביות על הלוואות. עמלות בנקאיות מהוות נתח עיקרי של רווח מהלקוח הפרטי, גם כשמדובר על כרטיס אשראי בנקאי ודמי שימוש בו. התנהלות נכונה מול הבנק עשויה לחסוך לכם כסף בעמלות, החל בהתאמת החשבון לסטטוס האישי, כגון חשבון סטודנט או חשבון משכורת, וכלה בהתנהלות כלכלית נכונה, כגון שימוש בכרטיס אשראי כדי להימנע מעמלת שורה בבנק ולעקוב באופן עקבי אחרי סעיפי ההוצאות.
החודש הסתיים הפטור לשנתיים שהיה לי על דמי השימוש בכרטיס ה"אמריקן אקספרס" שלי. מדובר בדמי שימוש הנעים בין 7 ל-20 שקלים, תלוי בכרטיס האישי שלכם. ככל שיש יותר כרטיסי אשראי במשק הבית, תכפילו את עמלת דמי השימוש במספר הכרטיסים ותקבלו הוצאה משמעותית. מכיוון שזה היה כרטיס בנקאי, פניתי אל הבנקאי האישי שלי בבקשה להאריך את הפטור מתשלום דמי שימוש. הוא גמגם, הוא התעכב, לבסוף הודיע שאי אפשר.
אין שום בעיה. תוך דקה הזמנתי כרטיס אשראי אחר, של חברה אחרת, בחינם (ואפילו הפטור מדמי שימוש הנו לצמיתות), וביטלתי בקלילות את הכרטיס הקודם. ומה קרה אחרי שבועיים, אתם שואלים? כמובן, התקשרו מחברת האשראי הקודמת להתחנן על נפשם כדי שאחזור להיות לקוח, "בחינם! בטח!". נהנתי מאוד להגיד להם "מאוחר מדי".
דמי השימוש בכרטיס הנה עמלה שאפשר לבטל בקלות באמצעות משא ומתן עם הבנקאי במידה ומדובר בכרטיס בנקאי או בדיון קצר עם נציג השרות במידה ומדובר בכרטיס חוץ בנקאי המונפק ישירות על ידי חברת האשראי. ברוב המקרים, הצטרפות למועדוני הלקוחות בכרטיס תביא לכם לפטור מדמי השימוש, גם אם מדובר בפטור זמני. תזכורת קטנה בטלפון תעדכן אותכם כשיגיע הזמן לחדש את ביטול העמלה. שימו לב לאותיות הקטנות - ישנם כרטיסי אשראי שמתנים את ביטול דמי השימוש בהתחייבות לשימוש מיניממלי בסך מסויים או בחנות מסויימת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה