תוכן עניינים
הקדמה
1 פרק 1 – תהליך ההערכה
2 פרק 2 – אופי ההערכה
4 פרק 3 – מקורות הערכה 5
סיכום
6 ביבליוגרפיה 7
הקדמה 

עבודה זו עוסקת בסוגיות מתחום הערכות משוב. בעבודה זו ננסה לנתח ארוע, בו בוצעה הערכת משוב. האירוע אותו בחרתי לנתח נלקח מתוך הסיפור "בגדי המלך החדשים", מאת האחים גרים (1984). מטרתה של עבודה זו הנה לבחון את תהליכי המשוב שקיבלו בגדיו החדשים של המלך בסיפור. בסיפור הילדים הנודע, נוכלים שהגיעו לארמון המלך הציגו עצמם כחייטים התופרים בגדים בעלי סגולה מיוחדת – איש טיפש לא יראה אותם. המלך האמין לכך והזמין חליפה. ביקשו הנוכלים מהמלך להתפשט וביצעו תנועות כאילו מלבישים הם את המלך הערום, קושרים, מסדרים ומכפתרים. ידיהם היו ריקות, אך קריאות הערכה הושמעו על ידי המלך ושרי החצר. המלך, השרים הנאמנים ואף הקהל בתהלוכה התביישו להודות, כי אינם רואים דבר וחששו מכך שיחשבו אותם לטיפשים. כולם התפעלו מהבגדים החדשים. כולם מלבד אותו ילד שצעק לפתע "הביטו, המלך הוא ערום ! " (האחים גרים , 1984 : 35). כולם נהגו בהתפעלות, עד לאותו הרגע. מאז, השמועה עברה בקהל כאש בשדה קוצים. המשפט נשמע מכל כיוון.
ניתן לזהות בסיפור שתי נקודות מפנה – הראשונה התרחשה בעת שצמד הנוכלים הפך למעורב בעלילה ; והאחרת כאשר הילד הכריז את האמת. נקודת המוצא לניתוח ההתרחשות נמצאת בתחילת הסיפור, החל מתיאור נקודת המפנה הראשונה. מוקד הניתוח יהיה החל מנקודת המפנה הראשונה ועד לנקודת המפנה השנייה בסיפור.
הדמויות נחלקות לשתי קבוצות – מחד נמצאים המלך, השרים והקהל בתהלוכה ומאידך, צמד ה"חייטים" המציגים את מרכולתם. הקבוצה הראשונה מוצגת, לכאורה, כקבוצה המעריכה את עבודת התפירה של הקבוצה השנייה. למעשה, באופן פרדוקסלי, תוצאות המשוב נקבעו מראש דווקא על ידי הקבוצה המוערכת באומרם "'יש בהם [בבגדים] סגולה בלתי רגילה: שאיש טיפש לא יוכל לראות אותם'. והמלך האמין" (האחים גרים, 1984 : 33). בכך, הופכת הקבוצה המעריכה למעריכה באופן פסיבי, סביל, שהחלטותיה מושפעות באופן חברתי. למעשה, הערכתם של רוב המעריכים מושפעת ממה שאחרים עשויים לחשוב על המעריך כתוצאה מדבריו.₪100.00 – קנה עכשיו