שם הקורס: מחקרי שיווק תרגיל 1: מקורות משניים יש להשתמש בנושא שאושר על ידי עוזר ההוראה / המרצה בלבד.
כאמור, התרגיל יוגש בקבוצות של עד 3, הגשה ביחיד תזכה ב- 5% בונוס.
מטרת התרגיל: תרגול והתנסות בנושא המקורות המשניים.
הכנת תשתית להמשך העבודה בקורס.
מהות התרגיל: לכתוב סקירה קצרה (עד 5 עמודים) בנושא שאותו בחרתם.
הסקירה תכלול את הנושאים הבאים:
1. החברה / המותג בהם בחרתם.
שימו לב – אם המדובר בחברה בת מספר מותגים יש לבחור מותג אחד בלבד. הסקירה במקרה כזה תתייחס לחברה תוך דגש על המותג (האם הוא מותג עיקרי בחברה או משני, ותיק או צעיר וכו'). על החברה יינתן רקע כללי ועל המותג יש להעמיק.
2 . השוק והשחקנים העיקריים בו – לא רק מתחרים, לדוגמא – מפיצים, יבואנים ועוד.
3. הצרכנים. אפיון הצרכנים, אומדן כמותי שלהם (נתוני למ"ס למשל), מה יודעים עליהם ועל ההרגלים וההעדפות שלהם. אנא שימו לב – כמעט ואין מוצרים שקהל הצרכנים שלהם הוא "כולם". יש חשיבות רבה לזיהוי ראשוני של קהל הצרכנים. 1. בסעיף 3 – איפיון קהל היעד והצרכנים צריך להעשות על ידכם, לרוב לא תמצאו במקורות אחרים למי פונה הרשת/המותג, עליכם לחשוב מי לדעתכם קהל היעד ולהסביר, כמובן.
4. זיהוי בעיה או הזדמנות שיווקית בה נתמקד בשלבים הבאים. לדוגמא: בגדי ילדים לרשת קסטרו (הזדמנות) או חשש מפני כניסת מתחרה דומיננטי חדש לשוק ההלבשה – רשת חדשה מחו"ל (בעיה). אין צורך לזהות גם בעיה וגם הזדמנות, במידה ואתם מזהים את אחד מהם זה מספיק – ושוב עם נימוק מתאים.
5. השוואה לחו"ל – האם יש חברה דומה שניתן להשוות אליה? האם ניתן להשוות שווקים או ללמוד ממגמות בחו"ל. האם ניתן לזהות הזדמנויות שיווקיות מעניינות?
6. נושאים למחקר. הנושאים הללו נובעים מתוך הגדרת הבעיה או ההזדמנות שהגדרתם. למשל: האם הורים לילדים יהיו מעוניינים לרכוש בגדי ילדים של קסטרו, האם זה יכול להשפיע על הקונים היום ברשת ועוד. נושאים למחקר נגזרים מתוך הבעיה או ההזדמנות שזיהיתם, יש לגעת בתחומים שונים שיהיו רלוונטים למחקר כגון: אפיון הצרכנים, בידול וכדומה – שלוש שאלות לפחות.
צורת הכתיבה
1 . העבודה תוגש, כמובן, מודפסת. יש להקפיד על אותיות בגודל סביר (12/14) ועל מרווח המאפשר לרשום הערות (1.5 או כפול).
2. העבודה תוגש לפי ראשי הפרקים שצוינו לעיל.
3. לגבי כל נתון חובה לציין את מקורו, ולהפנות למספרו ברשימת מקורות המידע. לדוגמא נתוני הלמ"ס 1. ואז ברשימת המקורות במקור מס'
1 יצוין הפרסום (שנתון ירחון, לאיזה נושא), מספר הפרק ושם הלוח. ציון הביבליוגרפיה לפי העקרונות שנלמדו בשיטת PSA
4 . לגבי כל נתון משני יצוין גם אם הוא משני משני או משני ראשוני.
5. מקורות אינטרנטיים – יש לציין את תאריך החיפוש, תאריך הפרסום ולתת כתובת מלאה של המקור.
6. שרטוטים, צילומים או כל דבר אחר שרלוונטי, אך לא חיוני לסקירה וגוזל מקום, ניתן לשים בנספחים.
תאריך הגשה: את התרגיל יש להגיש למדור עבודות עוד שלושה שבועות, תאריך 30/11/2010 עד 17:00 (יום שלישי).
אין להגיש תרגילים בתא ו/או בתא הדואר של המרצה ו/או המתרגל (ולא בכיתה). מספר אלמנטים הכרחיים בעת הגשת העבודה:
· שער הכולל: שם פרטי, שם משפחה מס' ת.ז, ושם קורס ·
תוכן עניינים
· רשימה ביבליוגרפית הכתובה עפ"י הכללים באקדמי בהצלחה!!!
חידוד נוסף הגיע בסופש-:
הי כולם, לאור שאלות חוזרות בנושא, להלן הסבר קצר בין מקורות משניים וראשוניים.
מקורות משניים הם נתונים סטטיסטים שכבר קיימים. הם נאספו לאיזושהי מטרה אחרת ולא ספציפית לבעיה הנדונה. מקורות ראשוניים, לעומת זאת, נובעים מהחוקר למטרת הבעיה הספציפית.
מידע שנאסף כראשוני עבור מטרה אחת ונשמר בחברה יכול להפוך למשני אם ישמש מטרה אחרת באותה חברה.
המותג קסטרו מן – קסטרו מודל בע"מ וחברות בת שלה יוצרים יחד – תחת המותג קסטרו (CASTRO), קבוצה העוסקת בעיצוב אופנה ובייצור פריטי אופנה לנשים וגברים בארץ ובחו"ל ובשיווקם לצד מוצרים נלווים, זאת במסגרת רשת חנויות המותג בישראל ובעולם. תחומי הפעילות העיקריים של קבוצת קסטרו הנם מכירה קמעונאית של מוצרי האופנה המעוצבים והמיוצרים עבורה על ידי ספקי משנה, במסגרת חנויות ייעודיות המופעלות על ידי הקבוצה, בעצמה ואו באמצעות מפעילי חנויות במכרז ומכירה סיטונאית של מוצרי האופנה הללו לזכיינים בחו"ל. במסגרת זו, אתמקד במותג לגברים קסטרו מן (CASTRO MEN) של קבוצת קסטרו – אחד מסימני המסחר העיקריים של קבוצת קסטרו הן בישראל והן בחו”ל.
החנות הראשונה ברשת מותג הנשים נפתחה בישראל בשנת 1985. החנות הראשונה ברשת מותג הגברים של …
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה