מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 10 באוקטובר 2025

הצעת מחקר בנושא: הקשר בין רכישת אוצר מלים ומצב סוציו - אקונומי

 



סטודנטים, זקוקים לסיוע מקצועי בכתיבת עבודה, בממ"ן, הצעת מחקר, בפרוסמינריון או בסמינריון? צריכים לאתר מקורות או תקועים עם הסטטיסטיקה?
צרו קשר בווטסטפ שמספרו 055-8847962 או שלחו את דרישות העבודה למייל shechmonis@gmail.com  כדי לקבל הצעת מחיר
שירות מיוחד לסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה
מייקי כתיבת עבודות אקדמיות, סמינריונים, פרוסמינריונים, ממנים, עיבוד סטטיסטי ואיתור מקורות

הצעת מחקר בנושא: הקשר בין אוצר מלים ומצב סוציו – אקונומי

1 .       נושא העבודה: במסגרת הסמינריון אבחן את נושא הקשר בין אוצר מלים ומצב סוציואקונומי בקרב תלמידי יסודי.
2.       סקירת ספרות:
אוצר המלים של היחיד נמדד על ידי אוצר מלים פסיבי ואוצר מלים אקטיבי. אוצר מלים פסיבי הנו מכלול המלים שאדם מבין ומאפשר לו זיהוי מלים בתהליך הדיבור או הבנת הנקרא. אוצר מלים אקטיבי הנו מכלול המלים בו האדם משתמש, הלכה למעשה, במסגרת התנסחותו המדוברת או הכתובה. קטגוריה זו באה לידי ביטוי כשליפת מלים במסגרת קיום דו שיח והבעה בכתב. אוצר המלים נרכש בקצב איטי עד לגיל שנה וחצי.
בשלב זה, בא לידי ביטוי פרץ לקסיקלי, המאפשר לפעוט לרכוש כ-2,500 מלים עד לגיל 6 …
3.       דרכי מחקר:
·         שאלת מחקר: כיצד משפיע מצבו הסוציואקונומי של התלמיד על אוצר המלים בו הוא מחזיק?
·         השערה: בהתבסס על סקירת הספרות ניתן לשער, כי ככל שמצבו הסוציואקונומי של התלמיד נמוך יותר, כך אוצר המלים בו הוא מחזיק קטן יותר.
·         השערה נוספת: ככל שמצבו הסוציואקונומי של התלמיד גבוה יותר, כך אוצר המלים בו הוא מחזיק גדול יותר.
·         שיטת מחקר אפשרית 1: סקירת הספרות המחקרית הקיימת בנושא
1 .      …
2.      Cannon, J. E, Fredrick, L. D, Easterbrooks, S. R. “Vocabulary Instruction Through Books Read in American Sign Language for English-Language Learners With Hearing Loss” Communication Disorders Quarterly, 2010, 31 (2), pg. 98-112




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה