מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 24 באפריל 2013

רוצה לדעת את העובדות על חלב? (חלב, לא מה שחשבת) הסרט המלא לצפיה ישירה עם כתוביות בעברית


אם אתם קוראים עיתונים או אתרי חדשות, ודאי נתקלתם כבר בידיעות יח"צניות מטעם תעשיית החלב לקראת שבועות, המציגות את "הישגי הפרה הישראלית" כמקור לגאווה לאומית. אך האמנם שיא בניצול הרסני של גוף הפרה היא סיבה לגאווה? גם כשהמחיר הוא חיים הולכים ומתקצרים של סבל, נכויות, מחלות וכאבים? מנתונים פנימיים של מועצת החלב עולה, למשל, שבד בבד עם העלייה בכמות החלב הנשאבת מגוף הפרות עולה גם אחוז הפרות הסובלות מדלקות עטינים קליניות – וכבר מדובר על מעל שליש מהפרות שסובלות מדלקות מייסרות כאלה בכל תחלובה! אחוזי דלקות הרחם אפילו גבוהים יותר – וקשורים גם הם בצואה בה מתבוססות הפרות כמו גם באינטנסיביות של החליבה וההריונות הכפויים
על "העטינים שממדיהם יצאו מכלל שליטה"  מתוך "משק הבקר והחלב":
"לא מעט פרות, בתחלובה שנייה ואילך, גוררות גוש חסר צורה בממדים חסרי כל פרופורציה בין רגליהן האחוריות"
"הדחף לייצר כמויות חלב גדולות הסיט את נקודת האיזון של קיום הגוף, והחלו להיגרם פגיעות במערכות גופה. דרישתנו ממנה לחזור להרכב גוף תקין מיד לאחר המלטה - אינה נענית בקלות; העדפת ניתוב מטבוליטים אל העטין לשם יצירת חלב ורכיביו במחיר פירוק רזרבות גופניות - מאריכה את התקופה של מאזן אנרגיה שלילי בתחילת התחלובה; היענות הפרה להזרעות - אינה כבעבר."



Got the facts about milk?  full movie



 רוצה לדעת את העובדות על חלב? (חלב, לא מה שחשבת) הסרט המלא לצפיה ישירה

הסרט "חלב, לא מה שחשבת" זמין כעת לצפייה ישירה בתרגום לעברית הסרט עוסק בכל מה שתעשיית החלב לא מספרת לנו... הבמאית שירה ליין, ילידת ישראל, מביאה סרט קצבי ומשעשע, מלווה בקטעי אנימציה. הסרט מציג ארבעה חברים חוקרים את כל מה שאפשר סביב נושא החלב. הם נוסעים לאורך רצועת התנ"ך בארה"ב, מבקרים בחוות חליבה, עורכים משאלי רחוב, חושפים שקרים בפרסומים ובפרסומות, ומדברים עם מומחים, שמצליחים למנות עשרות סיבות מדוע חלב פרה מזיק לאדם. קשה להתמודד עם תעשייה של 30 מיליארד דולר, אבל גם קשה לשתות חלב אחרי הצפייה בסרט. הסרט עורר באזז לא מבוטל בארה"ב, ומאז השקתו ב-2008, נוספו לו עדכונים נוספים.
בימוי: שירה ליין (86 דק, ארה"ב, 2008)

מועצת החלב נזכרת ברגע של כנות איך נראה חג השבועות לפני שתעשיית החלב השתלטה עליו - לפני תנובה, חג השבועות היה חג של חקלאים שמביאים ביכורי שדה.


נושא החלב הגיע גם לפריים טיים של ערוץ 10 בעיתוי מושלם, בדיוק כשכל מאמצי תעשיית החלב מופנים להגברת צריכת החלב ולהפיכת חג שבועות מחג ביכורים לחגיגת רווחים. הדובר הרשמי של משרד הבריאות טוען בעצמו, כי מעולם לא נקבעה המלצה רשמית בדבר צריכת 3 מוצרי חלב ביום בישראל, ואפשר לא לצרוך חלב בכלל!!! על פי משרד הבריאות, יש אלטרנטיבות רבות לצריכת חלב, בדיוק כפי שקובעת אוניברסיטת הרווארד, וכפי שפרסמנו אנו פעמים רבות. המלצות רשמיות של משרד הבריאות בגי צריכת חלב צריכות להתבסס על מידע בלתי תלוי, ללא לחצי התעשייה, ותוך שימוש במחקרים והפרסומים המדעיים העדכניים ביותר.

אין צורך בהשכלה רפואית על מנת לחקור ולחשוף את הקשרים שבין מועצת החלב ותעשיית החלב, לדיאטניות ומשרדי הפרסום, ואפילו אין צורך להיות רופא, כדי לדעת שמשרד החינוך אוסר על מועצת החלב לשווק באגרסיביות צריכת חלב לילדים.
מועצת החלב ונציגיה בחרו להתחמק מלהגיב לתוכן הכתבה, ולבחור בדובר לא מקצועי, שנמנע מלהתייחס לתכני הכתבה עצמה ומלהגיב לשאלה המרכזית שהועלתה בה - האם החלב מסכן את בריאותנו. כנראה שהתמודדות עם השאלה הזו איננה פשוטה גם עבור מועצת החלב שמעדיפה שנמשיך לצרוך חלב ולא נשאל שאלות קשות..







ברפתות מודרניות חשובה רק השורה התחתונה - שורת הרווח.
כדי להגדיל את הרווחיות, הפרה חייבת לייצר כמה שיותר חלב.
כמו כל יונק, פרות מייצרות חלב רק לצורכי הנקה. מרגע ההמלטה כמויות החלב עולות בצורה דרסטית, מגיעות לשיא בתוך מספר חודשים ואז מתחילות לרדת עד לרמה שאינה כלכלית לחקלאי.
כדי לא להגיע למצב שבו החזקת פרה אינה כלכלית, סמוך לאחר ההמלטה הפרה מעוברת שוב באמצעות הזרקות זרע.
בשלב בו תנובת החלב היתה צריכה לרדת, הפרה כבר עומדת לפני ההמלטה הבאה, ותפוקת החלב נשארת גבוהה ורווחית.

אלא מה? כמו אצל נשים, כך גם אצל פרות - לא תמיד ההזרעה מובילה להריון. לרפתנים מאוד חשוב לדעת אילו פרות לא התעברו למרות שעברו הזרעה, כדי שיוכלו להזריע אותן שוב, ולא להפסיד זמן יקר שבו תנובת החלב יורדת, והרווחים נפגעים. לשם כך בדיוק נועדו בדיקות הפרוגסטרון שמציעה מועצת החלב לרפתנים!
מעשרות מחקרים שנערכו בישראל, ושמצאנו בארכיון מועצת החלב עצמה!!! עולה, שכבר 3 שבועות מיום ההזרעה ניתן לאתר פרוגסטרון בחלב הפרה ההרה בבדיקת חלב פשוטה שעולה לרפתן כמה עשרות שקלים בלבד.  אז אל תתנו למועצת החלב לעבוד עליכם.
העובדות הן פשוטות: פרה ישראלית ממוצעת נחלבת כ-305 ימים בשנה, כשמתוך התקופה הזו היא נמצאת בהריון כ-7 חודשים. כלומר, רוב החלב שאנו שותים בישראל מגיע מפרות הרות! כמו אצל נשים, כך גם אצל הפרות (והעזים): בתקופת ההריון הגוף מייצר הורמוני הריון – בעקר פרוגסטרון ואסטרוגן. ככל שמתקדם ההריון, רמות הורמוני ההריון בחלב הולכות וגדלות. למשל, חלב פרה בחודשי הריון מתקדמים מכיל פי 33 יותר אסטרוגן מחלב פרה שאינה הרה. מסיבה זו מיטב החוקרים בעולם כבר קבעו כי 60-80 אחוז מההורמונים שאנו צורכים בתזונה שלנו מגיעים אלינו מחלב ומוצריו.
מועצת החלב יודעת מצוין שהורמוני הריון נמצאים בחלב שהיא משווקת. עובדה –בדיקות כאלו מוצעות בעמוד הבית של מועצת החלב. אך כשזה נוגע לבריאות שלנו במועצת החלב מעדיפים לא לדעת. בישראל אין תקנים לרמות מקסימליות של הורמונים בחלב, ותאגידי החלב אפילו לא מחוייבים לידע אותנו כמה הורמונים (ואילו) מכילים מוצרי החלב שאנו צורכים. לתנובה, שטראוס וטרה זה, כמובן, מאוד נוח.
בינתיים, אנו וילדינו ממשיכים לשלם את המחיר. מחקרים רבים קושרים את הורמוני ההריון שבחלב הפרה לסוגי סרטן שונים (ובפרט סרטן שד, ערמונית, ושחלה), התפתחות מינית מוקדמת בקרב ילדים, אקנה, ועוד.

בדיקות פרוגסטרון הם חלק שיגרתי מהשירותים שמציעה מועצת החלב לרפתנים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה