מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 22 באפריל 2013

כבר ניידתם את מספר הסלולרי שלכם כדי לחסוך בעלויות?





אין ספק שבשנים האחרונות , למשפחות בישראל נוספה הוצאה כספית כבדת משקל. עד לפני שנה, סעיף התקשורת נגס סכום לא מבוטל בסל ההוצאות המשפחתיות שלנו. אולי המבוגרים שביננו עוד זוכרים את הימים שלפני הטלפון הסלולארי. אז באמת היינו צריכים לחייג... מישהוא זוכר איך נראית חוגה? אסימון? טלכארד? היום אי אפשר לדמיין את המציאות ללא טלפון סלולארי. בלעדיו נרגיש ערומים, חסרי אונים. המכשיר הזה כבר הפך להיות התחליף שלנו לשעון, שעון מעורר, לדעת מה זה מפה, תיבת דואר, מצלמה, מחשב, ומשרד נייד כל הדברים הללו במכשיר אחד קטן שאוטוטו הולך גם להחליף את הארנק שלנו , כרטיס האשראי שלנו , וכבר היום ניתן לרכוש דרך הטלפון מוצרים ממכונות  כמו שתיה ואפילו להסדיר חניה דרכו. 


על השוק המטורף הזה חלשו 3 חברות - ענק סלקום, אורנג' ופלאפון. חברות אלו ניצלו את ההתמכרות שלנו למכשיר הזה וחגגו, ממש ועשקו את כיסנו במחירים מטורפים באופן שיכול לשלם משכורות עתק של מליונים למנהליהן, לחלק דיוידנדים, להתפאר ברווחים של מילארדי שקלים מידי שנה, לחייב את הלקוחות בכל מיני חיובים מטורפים ואחרי כן לשלוח לנו חשבונית שנראה לי שאפילו איינשטיין לא היה מצליח לפענח את מה שכתוב שם ולהבין על מה לכל הרוחות אנחנו משלמים וכמה.

השוק הסלולרי השתנה לחלוטין בשנה האחרונה בעקבות מהפכת הסלולר שאפשרה ניוד מספרים מחברה סלולרית אחת לאחרת וכן, אושרו הקמתן של חברות סלולריות נוספות - בנוסף לפלאפון, אורנג' וסלקום הותיקות, נוספו ספקיות סלולר נוספות - רמי לוי תקשורת, הום סלולר, youphone, גולן טלקום והוט מובייל. הדבר יצר תחרות ושבר את מונופול הסלולר בשוק התקשורת הסלולרית הישראלית. ממש מהר מאוד, מפת התקשורת הסלולרית בישראל השתנתה לחלוטין. תמו הימים בהם הלקוח הישראלי שילם הון לחברות התקשורת הותיקות. ולפעמים החגיגה נגמרת. מליוני לקוחות שהיו שבויים בעל כורחם כאסירי ציון בחבילות המרושעות של מפעילי הסלולר הותיקים מתחילי לנשנש חבילות שערכם שווה לכל כיס. כיום, נפוץ לשלם עבור תוכנית בה הכל כלול פחות מ-100 שקלים בלבד
 
גם אני כמו כולם, נחשפתי לטלטלה שהתרחשה בשוק הסלולר עם כניסת הספקיות החדשות. לא שלא ידעתי שעשו עלינו קופה. ידעתי גם ידעתי. חבל שרק עכשיו הרגולטור, קרי משרד התקשרות, התעורר ופעל לשינוי (כיפאק לשר כחלון – כיפאק? היי!!). לפני שנה בדיוק, בחודש מאי 2012, התקשרתי לאורנג' כדי לקבל הצעה לקונטרה בגין הוט מובייל/גולן טלקום. מעבר לכך שהחיוב הקבוע בחשבון שלי צומצם פלאים מ-189 ל-149 עבור התכנית הקבועה בלי שביקשתי, הם הציעו לי לחייב אותי 125 שקלים עבור תכנית ללא הגבלה בגין שיחות, אסאמאסים וגלישה. רק שהאותיות הקטנות הם שאחרי 0.5G גלישה, המהירות מואטת. למה? ככה! כי זאת התכנית ואי אפשר להגדיל. מישהו צריך להגיד להם שם שככה זה לא תשובה. ו-0.5 ג'יגה הגבלת גלישה למכשיר דור שלישי ומעלה זו הגבלה רצינית! יש סיבה שקניתי סמארטפון ושהגלישה שלי בו היא 5G וגם עם זה אני מסתדרת בקושי. 
סחבתי עם אורנג' עוד 3 חודשים ולא הייתי מרוצה - שום דבר לא השתפר וגם התוכנית לא סיפקה אותי. לכן, באוגוסט עשיתי ניוד לרמי לוי, שם הייתי מרוצה מהטכנולוגיה [בכל זאת רמי לוי יושבת על התשתית של פלאפון] אבל המחסור בשרות לקוחות צרם לי מאוד - המתנה ארוכה לנציג טלפוני וכן, גישה עוד יותר מוגבלת לנציג השרות הפרונטלי. הקש ששבר את קו הגמל היה כשהתבקשתי לגשת לנציג ברמי לוי כדי לבדוק אם יש בעיה בכרטיס הסים, אחד מהפרונטליים דיבר אליי בברוטליות אחרי שגרם לי להמתין בסבלנות 3/4 שעה רק כדי שיחפש לעצמו מנהל, לטענתו, אבל למעשה עמד עם סיגריה בדלת המחסן. אז הואלתי בטובי להתנייד ליופון. אבל הנציגים שלהם לא אמרו את הכל בנוגע לתוכנית שהוצעה לי כשבפועל שילמתי דבר אחר לגמרי. מאחר ושמעתי דברים יותר גרועים בנוגע להוט מובייל ולגולן טלקום, החלטתי שהפעם אני סוגרת עם חברה ותיקה. במסגרת הליך הניוד הזה מאורנג' לרמי לוי ומשם ליופון לא נדרשתי לשנות את מספר הסלולרי שלי - עדיין שמרתי את המספר שברשותי כבר כמה שני טובות.

בסופו של דבר רציתי חבילה טובה, עם שרות לקוחות יעיל בחברה ותיקה עם טכנולוגיה מתקדמת ופריסה ארצית של אנטנות. לכן, בדקתי בפלאפון בזכות טכנולוגיית ה-GSM, נשארתי בגלל חווית השרות. למעשה, במחיר של תוכנית אחת באורנג', אני יכולה להרשות לעצמי להחזיק 3 קווים בתוכנית ללא הגבלה. כך אני גם חוסכת בהוצאות התקשורת, גם התשתית מתבססת על הטכנולוגיה המתקדמת של פלאפון [והגלישה הסלולרית חשובה לי] וגם מקבלת שרות לקוחות ותמיכה טכנית מקצועי שלא הוקם מהרגע להרגע. לכן, החלטתי לעשות ניוד שוב והפעם לחברת פלאפון.

כל קו הוא ללא הגבלה מבחינת שיחות והודעות טקסט. אמנם הגלישה הסלולרית מוגבלת ל-1 GB, אלא אם כן מוכנים להקדיש תוספת של כמה שקלים (19.9) כדי להגדיל את נפח הגלישה החודשי ל-3GB ומעבר לכך, יש האטה במהירות הגלישה, כך שגם במקרה הזה מדובר בתכנית ללא הגבלה.
  • הסוכנת שנפגשה איתי בערב הציעה להתאים לי תוכנית בהתאם למדרג לפי כמות הקווים שרציתי לנייד:
  1. עבור קו אחד, התשלום הוא 79 שקלים.
  1. עבור שני קווים - ביחד 118 שקלים [59 לכל קו].
  1. עבור 3 קווי טלפון, העלות היא 147 שקל לכל השלושה [49 שקל לקו].

אמנם המחיר מתעדכן אחרי חצי שנה, אבל גם לזה יש פתרון [כשהמבצע יגמר אחרי 6 חודשים, אני מתכוונת להתקשר למוקד השרות ולבקש לעדכן מבצע. מקסימום, זה לא חתונה קתולית ואפשר לעבור לחברה אחרת].

בסיום הפגישה, העסקה אושרה על ידי מוקד הניודים של פלאפון. קרי סוכנת השטח התקשרה למוקד הטלפוני והנציגה הטלפונית עברה איתי על פרטי התוכנית ואישרתי שאני מודעת לכך מסכימה לפרטים.
כדי לקבוע פגישה עם סוכן, צרו קשר עם מיכל לצורך התיאום בטלפון 054-7790549


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה