מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

נחשון וקסמן הספירה לאחור- הסרט המלא




שבע עשרה שנה אחרי חטיפת החייל נחשון וקסמן, ופעולת החילוץ הכושלת שגבתה את חייו של סרן ניר פורז, שידרו בערוץ 2, סרט תיעודי על הפרשה. הסרט עושה קישור ישיר בין פרשת וקסמן לפרשת גלעד שליט ומסקנתו: עדיף היה לשחרר מחבלים מאשר להסתכן במבצע צבאי.

  1. כל הכבוד למי שחתם על הסכמי אסון אוסלו. באמת, ישראל לא צריכה עוד חיילים בזכות ה'שלום' שהושג. לאחר החתימה, בא לידי ביטוי טרור מהסוג שמעולם לא ראינו - חטיפות חיילים ואזרחים, פיגועי התאבדות בלב אוכלוסייה אזרחית, כולל מדינת תל אביב וכדומה.
  1. שום דבר לא מצדיק שחרור אסירים. אסור בשום פנים ואופן לנהל משא ומתן עם מחבלים. אז גלעד שליט חי ונושם, עד לחטוף הבא, עד לפיגועים הבאים.
  1. רבין קישר באופן טבעי את הרשות הפלסטינית כגורם שאחראי לחטיפת הלוחם. זה לא הפתיע אותו כשהחייל נחטף, זמן קצר אחרי החתימה על ההסכמים. כמה כדורים נגד בחילה לקח רבין, לדעתכם, לפני שחתם על ההסכם ולחץ את ידו של ערפאת?







2 תגובות:

  1. רק שלוש שאלות - למה מי שפרץ היה סיירת מטכל ולא הימ"מ? , למה היתעלמו מההערכה של קצין חלה של הימ"מ שהמטען לא יפרוץ את הדלת? ומה הקשר בין ההחלטה שסיירת מטכל תפרוץ לעובדה שהרמטכל אהוד ברק היה יוצא הסיירת וזו היתה החלטה שלו שלא היממ אלא סיירת מטכל יפרצו?

    השבמחק
    תשובות
    1. מה זה משנה מה הסיבה לכך? ההחלטה הייתה כשירה... למרות שידוע לי שלחצו כדי שכח אחר ומיומן יבצע את ההשתלטות, לסיירת מטכל יש את ההכשרה לבצע לוחמה בשטח בנוי. אני מזכירה לך שיש ליחידה היסטוריה במבצעים כמו באנטבה. באותה המידה זה יכול היה לקרות גם ליממ ולא חושבת שלברק היה כל כך משקל בהחלטה בדרג נמוך כזה. הוא מחליט אם לפרוץ או לו. מה זה משנה לו או מעניין אותו עם איזה יחידה?

      מחק