מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

שוטר תנועה נתפס גונב כסף מקופה בפיצוציה בה היה לקוח



המוניטין של משטרת ישראל אינו מטיב עימה לאחרונה. אלימות שוטרים, עבריינות, שחיתות, יישום שיקול דעת מוטעה בשטח ואף מקרי אונס והטרדות מיניות מפרסמים על שוטרים בכירים. אך המשטרה אינה פועלת בהתאם כנגדם. האם החשיפה של דף הפייסבוק "המאבק באלימות ובשחיתות המשטרתית - ל"תפארת" משטרת ישראל" מעידה על שינוי במדיניות המשטרה כנגד עבריינות משטרתית?
להלן הסרטון שפורסם בדף ביממה האחרונה, בו נראה שוטר תנועה במדים, מתנדב במשטרה, מחכה להזדמנות לגנוב כסף מהקופה בקיוסק בעיר בדרום ולהכניס לכיס מבלי להיתפס. הסכום שהשוטר הצליח לגנוב הנו 500 שקלים והבעלים ראה זאת בזמן אמת. רק שהשוטר לא בודק לפני כן האם הוא מצולם - אני בספק אם המצלמה הייתה נסתרת והוא לא יכול היה לראות אותה אם היה מחפש. כך נתפס. כך השיג הבעלים של הפיצוציה ראיות חותכות. כל אחד צריך להתפרנס ממשהו ולהשלים הכנסה.
למרות שבעל הפיצוציה ראה את הגנבה בזמן אמת, הוא לא ניסה למנוע אותה, לא רדף אחרי השוטר ואף לא הגיש תלונה במשטרה. בצדק. הוא לא רוצה בעיות עם המשטרה. הרי ידוע שכשוטרים רוצים להיות נקמנים, הם מתנקמים מכל הלב. מספיק רק לרפרף במקרים המפורסמים בעמוד.







שני שליש מהשוטרים המתנדבים  לא ממשיכים להתנדב במשטרה. בצדק. רבים מתלוננים על היחס ושהם צריכים לקחת על עצמם אחריות והוצאות שלא תקפים לגבי שוטר מן השורה. העול מוטל בעיקר על מתנדבי יחידת הג'יפים שמנדבים את רכבם הפרטי, את הדלק, תיקונים, בלאי ואפילו תאונות ופגיעות שמתרחשות במהלך הפעילות המשטרתית. מדובר במערכת מסורבלת ונצלנית. ציוד בסיסי, כגון מדים, לא סופק להם. הפעם, םעילותו של מתנדב זה הופסקה באופן חריג על ידי המשטרה. תגובה זו, לצערי שונה במידה והשוטר לא היה מתנדב אלא שוטר מן השורה. כידוע, קרוב ל-100% מהתלונות המוגשות למח"ש נסגרות מבלי שהשוטר הורשע ומבלי שננקטו כנגדו צעדים למרות הראיות המוצגות כנגדו. היו מקרים שאף נערכו תחקירים מטעם גורמים כגון כלבוטק, אך השוטרים העבריינים המשיכו לשרת במשטרה. המתנדבים אינם זוכים לגיבוי דומה מטעם המשטרה.
סרטון זה צולם במצלמות האבטחה בפיצוציה ברהט. מדובר, אמנם בשוטר מתנדב ממוצא ערבי, אך לפי התגובות לסרטון, התנהגות עבריינית הנה אופיינית לשוטרי ישראל.
הסרטון הופץ מיד באמצעי התקשורת בישראל ובאתרים נוספים ואף הגיע לערוץ 10, לערוץ 2 ולצינור לילה. הדבר הוביל לתגובה מהירה מטעם המשטרה. לדברי המשטרה, המתנדב הודה בחקירתו, החזיר את הכסף ולטענת המשטרה הדין ימוצה עמו. גם במשטרה ניסו להצדיק זאת בכך שהשוטר לא היה בתפקיד וכן, הוא מתנדב רק מזה זמן קצר. עוד בטרם בדקו, מפקד המחוז הורה לגרוע את המתנדב מהתקן המשטרתי ובהינד עפעף העיפו אותו מהמשטרה. 
לא ברור לי, עם זאת, מדוע הפעם המשטרה חקרה עבירה מבלי שהוגש בה תלונה. בעל הקיוסק לא הגיש תלונה במשטרה, כך לפי צינור לילה, למרות הראיות החותכות שבידו. יותר מזה, למרות ש-97% מהתלונות במח"ש נסגרות מבלי שהשוטר העבריין טופל בהתאם, ולמרות שלא מעט מהתלונות שמוגשות למחלקה מצולמות ויש לכך ראיות ועדים, דווקא בתיק  זה מח"ש החליטו לפעול? כנראה, שמבחינתם, מדובר רק בשוטר מתנדב. 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה