מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 8 בנובמבר 2014

להיות אדם /זהר ארגוב



אתמול, ה-6 לנובמבר 2014, הנו יום השנה ה-27 למותו של זוהר ארגוב (עורקבי), מלך המוזיקה המזרחית. זהר היה זמר ישראלי אשר היה פעיל בין השנים 1977 -1987. הוא נחשב עד היום לאחד מגדולי וחשובי הזמרים הישראלים, ממובילי המוזיקה המזרחית ואף אחד האחראים על ההכרה במוזיקה הים תיכונית כחלק מההוויה הישראלית. וראוי להזכיר לתחנות הרדיו.
 מסקירה שעשיתי ביומיים האחרונים, אף תחנת רדיו, כמובן, לא ציינה את היום הזה בהשמעות של שיריו ואו להיטיו. אני בטוחה שמדובר בבורות, מאחר והן מוגדרות כתחנות שבפלייליסט שלהן יש רק מוזיקה ישראלית. והרי זוהר ארגוב אינו ישראלי. בעוונותיו, הוא מזרחי, לא עלינו. והמוזיקה המזרחית כל כך פופולרית שזה בסדר שהיא יכולה להשאר ברחוב, לא להיות משודרת בתחנות הרדיו ועדיין להתקיים.
הרי זה לא שהם נמנעו מהשמעות של השרים שלו מאחר והוא עבריין מין ונרקומן. הוא כבר הורשע באונס וישב על זה בכלא. כשהוא תלה את עצמו במעצר, הוא נעצר כי הגישו נגדו תלונה על אונס. זה לא העניין. זה מעולם לא שימש דגל ותרוץ להימנעות מהוספת שיריו לפלייליסט. גם כשגילו שאייל גולן עבריין מין, כשטענה זו מעולם לא נבחנה בבית המשפט, ההמנעות מהשמעת שיריו במסגרת הפלייליסט החזיקה רק כמה חודשים.
אז זהו זהר ארגוב, זמר ישראלי, זמר מזרחי, עבריין, פורץ דרך. אז מה כבר ביקשנו? השירים טובים? סבבה - תשמיעו. קהל אתם תשיגו. להיות אדם? מוסר ומצפון זה לא מניע את האחמים בישראל. מדובר בגזענות נטו כלפי המזרחיים.




לו הייתי בר מזל
לבקש גורל
אז הייתי מבקש
להיות אדם
בלי דוחות ובלי מע"מ
בלי חובות לבני אדם
ובלי עשן והמולה
בלי צווים ומילואים
בלי קנסות ותמרורים
רק עם חווה יפה לנעים
באתי לעולם לא שאלו את פי
מה אבקש ומה חפץ לבי
באתי לעולם וכבר הכל קיים
וכמו כולם אני רק בן אדם
עייף ומאוכזב ורק חולם
להיות אדם
לו הייתי כאדם שם בגן פוסע
ובים פרחי שמיים היה ביתי
לא הייתי מבקש
לא אוצר ולא מוקש
כך אדע שלווה ואהבה
ומפרי הגן אשבע
בעץ הדעת לא אגע
ולעולמים צער לא אדע
באתי לעולם לא שאלו את פי...
מילים לשיר להיות אדם - להיות אדם - זוהר ארגוב
להיות אדם
(1986)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה