מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 12 ביולי 2015

שוביניסטי או פמניסטי: למה גברים מקבלים 30% יותר מנשים? הצד של הגבר






הקטע בתמונה למעלה לקוח מתוך מתוך "שיחות עם אלוהים", מאת ניל דונלד ווטש ובו נכתב:



תמורת אותה העבודה, הן יכולות לשלם לאדם אחד 57,000 דולר בשנה ולאחר 42,000 דולר בשנה תמורת אותה עבודה. הן משלמות לעובד אחד יותר מאשר לאחר רק מפני שלראשון יש משהו שלשני אין.
- מהו הדבר הזה?
פין.
- הו.
כן, בהחלט הו. 
אבל אתה לא מבין. זה שהעובד הראשון הוא בעל פין הופך אותו לבעל ערך רב מהאחר; הוא בעל מחשבה מהירה יותר, הוא חכם פי שתיים וברור שיש לו יותר יכולת.
- המממ. אינני זוכר שבניתי אתכם ככה. כלומר, בלתי שווים ביכולותיכם.
* אבל זה יותר משתלם לשלם את ה-47 אלף לשנה. אם כך, למה מעדיפים לגייס דווקא את אלו שמשלמים להם 57 אלף לשנה עבור אותה העבודה?  
  אז למה גברים, בעצם, מקבלים 30% יותר מנשים? כולם מדברים על חוסר השוויון והצדק כלפי נשים, אבל אף אחד לא מדבר על הגברים. זהו הצד של הגבר


- כי אם אנחנו נהיה על הטיטאניק והספינה הולכת לטבוע, משום מה את והילדים מקבלים מקום בסירת הצלה, ואני נשאר למות.

(ביל בור)




- כי כאשר את מחליטה שבא לך "שוויון זכויות" את לוקחת רק את הדברים הטובים: משכורת שווה, מקום באולימפיאדה, אופציה לעבוד בכל עבודה...

אבל דברים כמו "אני אשלם על הארוחה", "אני אשלם על הסרט" או "אני אסחב את הארון במעלה המדרגות" את משאירה לו.

- כי גם ככה 30% מהמשכורת שלו הולכת עלייך!


- כי הוא עובד במכרות, אסדות גז ונפט, נלחם ביחידות מובחרות, סוחב ארונות ומבצע עבודות פיזיות, מסוכנות ושוחקות שאת לא חושבת עליהן בכלל.


- כי אם את לא תפרנסי את המשפחה כולם יגידו שזה בסדר, אבל אם הוא לא יעשה את זה, אני לוזר.


- כי אם אנחנו נהיה באמצע שוד בבנק, ויקחו אותנו כבני ערובה, המשטרה קודם תנהל משא ומתן לגבי הנשים והילדים. אבל מה לגביי?! (ביל בור)


בחודש מרץ שנת 1852, טבעה אוניית הוד מלכותה בירקנהד. עד 1852 התקיים הכלל "כל אדם לעצמו" במהלך נטישת ספינה טובעת. ואולם טביעתה של הספינה אה"מ בירקנהד בשנה זו הביאה לשינוי בנוהג. כשהחלה הספינה לטבוע, ועליה 643 איש ובהם 20 נשים וילדים, הכריז רב החובל "כל אדם לעצמו", אך הקצין הבכיר שנותר על הסיפון, אלכסנדר סטון, נטל את הפיקוד והורה לאנשים לשמור על הסדר והמשמעת. נעשו פעולות בניסיון לגרום לחרטום הספינה לעלות, ועל סירות ההצלה הועלו תחילה הנשים והילדים. 450 איש טבעו באסון, אך בזכות מעשהו של הקצין ניצלו כל הנשים והילדים. הסלע שלידו טבעה הספינה נקרא מאז "סלע בירקנהד" ועל המצבה שעליו חקוקות המילים, שהפכו מאז למטבע לשון: "Women and children first".
 


- כי אם זוג מתגרש, אז חצי מהרכוש שלו שאותו הוא הרוויח בעבודה מאוד קשה, גם ככה הולך אלייך גם אם התחתנת איתו אחרי שכבר היה לו אותו. קובי בראיינט התגרש ונאלץ להביא לאישתו חצי מהרכוש. למה? היא לא קלעה סל מימיה!!!

- כי אם יום אחד הוא יביא לך כאפה, אז הוא גבר מכה ויהיה עליו אות קלון. אם את תחתכי לי את הזין, כולם יחשבו שזה מצחיק.


- כי בדייטים זה או חצי חצי, או הגבר משלם. זה אף פעם לא האישה משלמת! למה אין את האופציה השלישית?!


- כי יש לך חגים כמו יום האישה, יום האהבה, יום האם, יום האהבה, יום האהבה הלועזי, יום השנה שלנו ביחד, יום נישואין... כל זה ימים בשבילך! אף גבר מעולם לא אמר: "הווו... יום האהבה! איזה כיף לי!!!"

זה ימים שבהם אני שואל את עצמי: "כמה כסף אני צריך לבזבז כדי שלא תשגעי אותי אחר כך?" (ג'ים ג'פריז)

- כי מאז גיל 6, הוא לא יכול להשיג שום דבר בחינם אם הוא פשוט יעשה עיניים למוכר.


- כי הסיכוי שאני אתחתן עם כסף או אשיג דברים בחינם כי אני גבר, הוא פי 10 יותר נמוך!

ראית פעם מודעה: "מחר בקלארה, גברים חינם עד 12"?
לא? גם אני לא!

- כי אם את תחשפי את הגוף שלך את יכולה לקבל על זה המון כסף. אם הוא יעשה את זה, יעיפו אותו מהקניון.


- כי אם הוא ינצל את מעמדו כדי לשכב איתך, יעיפו אותו מכל משרה ציבורית ויגידו שהוא חזיר. לך לעומת זאת אף אחד לא יקרא בשמות ואנשים ירחמו עלייך ויגידו "מסכנה, הוא בטח אילץ אותה" גם אם את זאת שהתחלת איתו! אני אפוטר ואת תישארי באותה המשרה.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה