מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 10 באוקטובר 2015

אישה מותקפת מילולית בגלל פעילות מינית גם במקרי אונס




בישראל, נשים מותקפות בגין מעורבותן בפעילות מינית, נורמטיבית או פחות נורמטיבית, גם כשהן נאנסות.
במקרה של האונס הקבוצתי במועדון אלנבי 40 - עזבו אם היה אונס או לא היה אונס, מצדי שיהיה שם גנג בנג המוני בהסכמה מוחלטת. הנקודה שלי היא אחרת - למה האישה סופגת נאצות, הד תקשורתי ענק, וזעזוע עמוק מעצם העובדה שזה קרה והבחורה אולי, ואולי לא יזמה את האקטים המיניים שם.
לעומת זאת... אני בספק אם למישהו מהגברים שם שמצולמים בכלל אכפת ממה שהיה. במקרה הכי מטורף הם יגידו "יו מגניב אני מופיע בסרטון סקס באלנבי 40!! איזה גבר אני!" אף אחד לא יגיד שאותם גברים הם שרמוטות, זונות, קלי דעת, "נותנים" ועוד שלל קללות ונאצות שמתירות את דמם להטרדות במדיה האינטרנטית ובטלוויזיה אלא רק כלפי האישה. מדובר, למעשה, במתן לגיטימצייה לעבריינות מין, כשהנאנס עוברת אונס שני. כי נורמות חברתיות. כי גבר זיין ואישה שרמוטה בהתאם להשקפה, לפיה מפתח הפותח את כל המנעולים הוא מפתח מאסטר ואילו מנעול שנפתח על ידי כל המפתחות הוא מנעול זול. מוסר כפול. מעבר לכך, הפצה של סרטוני סקס ללא אישור המצולמים (לא רק הבחורה, אלא *כל* מי שבסרטון), היא עבירה פלילית עם מאסר עד 5 שנים, וזה עוד לפני שמחשבים את ההתנהגות הבהמתית של לעשות את זה.
למה אישה שמקיימת יחסי מין (אמנם לא ראיתי ולא אראה את הסרטון של אלנבי 40, אם כי להבנתי, אם אישה שיכורה מכדי לנהוג ושיכורה מכדי לחתום על הסכם משפטי, היא שיכורה מכדי לעשות, להסכים ואו לרצות גנג בנג על הבר עם גברים זרים שלא החליפו איתה מילה לפני כן) סופגת אש שמתירה את דמה לכל מטרידן סידרתי רנדומלי שיעבור ויראה את זה, אבל גברים לא יקבלו שום דבר מלבד אולי טפיחה על השכם ומילות שבח? נימפומניה - הדרך של הגברים לגרום לנשים להרגיש אשמות אם ישברו את הכללים (Diary Of A Nymphomaniac יומנה של נימפומנית עם תרגום מובנה לצפייה ישירה).
דוגמא נוספת לכך היא חן טל, אושייה תקשורתית שפרצה באמצעות המדיה החברתית. רוב התגובות לפוסטים שלה הנן שליליות ונפוצות בהן ביטויים מהן מורכב השורש ז.ו.נ.ה. התמונות המועלות בפוסטים אינן פורנוגרפיות ותוכלו לראות נשים בבקיני וחוטיני גם בחוף הים. גם הפטמות מכוסות. אז למה לקרוא לה שרמוטה ולהטריד אותה מינית, לשלו לה הצעות מגונות? אתם המתחסדים בשקל שמעוניינים להנהיג בישראל חברה פטריארכלית כפי שמיושמת האיראן. הסנקציות החברתיות המופעלות כנגד חן טל אינן ראויות. 
במקרה אונס אחר שפורסם בתקשורת לאחרונה, הנאנסת פנתה לתקשורת כדי לקבל סיוע ציבורי בעקבות אונס שעברה על ידי מאמן אומנויות לחימה. לדבריה, "האנס שלי יצא גבר - ואני יצאתי נכה", מאחר והוא לא רואה את מה שקרה כאונס. למרות שהיא סרבה והתנגדה לכל אורך הדרך, הוא טוען שיש לו צרכים והיא הייתה צריכה לצפות שהוא יקיים איתה יחסי מין עוד לפני שהוא בכלל התחיל לאמן אותה והקשר העיסקי ביניהם התחיל. מבחינתה, זה היה אונס.
היא לא הייתה מעוניינת בכך מלכתחילה ולכל אורך הדרך היא התנגדה, דחתה אותו וסרבה להצעותיו. גם כשהפשיט אותה היא התנגדה. היא לא הסכימה מלכתחילה שסקס יהיה התמורה לאימונים. היא לא הייתה מעוניינת בסקס איתו מכל סיבה שהיא, גם בגלל שהוא הגעיל אותה פיזית ומינית. לדבריה, היא זו שיצאה מהרכב נושאת בנזק פיזי ונפשי. מבחינתו, הוא יצא גבר, לא קשוב לצרכיה ולהתנגדותה, ומבחינתו מדובר בעוד כיבוש. אז למה הטוקבקים תוקפים אותה? היא לא ביקשה שתשפטו אותה. היא פנתה לפרוייקט מימון המונים כדי למצוא פתרון לבעיה עימה היא צריכה להתמודד. בדעה צלולה ושפויה היא התנגדה ליחסי מין. מי אתם, הטוקבקעסטיים שתשפטו אותה על אורח חייה ותאשימו אותה? מדובר בבריונות נטו, בריונות ברשת. האם הייתם מעיזים להתנהג אליה כך פנים מול פנים? ואל אחותכם או אמא שלכם?






הנתונים הבוערים – ככה אנחנו נראים ברשת :1. "זונה" היא מילת הגנאי הפופולארית ביותר ברשת.
2. 290,000 ממוצע חודשי של שיחות גזעניות ברשת.
3. 36,000 שיחות כללו תוכן מסית ופוגעני בשבוע הראשון של התפוצצות פרשת "אלנבי 40".
4. 9,000 מוקדי שיחה גזעניים בממוצע בחודש הופכים את פייסבוק למקום האלים ביותר ברשת.
5. 25,000 תלונות על אלימות ברשת הגיעו השנה למרכז אינטרנט בטוח.
6. 300תיקי חקירה פליליים נפתחו בגין הפצת סרטונים פוגעניים בשנת 2015
7. 42% מבני הנוער שיתפו או עשו לייק לפוסט פוגעני כנגד אדם אחר.
8. 21% מההורים כלל לא יודעים מה ילדיהם עושים ברשת.
הנתונים באדיבות דו"ח השנאה של קרן ברל כצנלסון.
לקבלת סיוע ולדיווח על אלימות וירטואלית פנו למרכז לאינטרנט בטוח: safe@isoc.org.il
טלפון (24 שעות): 03-9700911
ווטסאפ: 054-8858911


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה