מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 5 ביולי 2020

האזרח גואטה עונה 2 :כשמטפלות מחברות סיעוד מרמות בשעות ורמאות בהליך הקבלה של תו הנכה



מצב המטפלים הסיעודיים מטעם ביטוח לאומי
צפיתי בתוכנית של יגאל גואטה. מנכ"ל ביטוח לאומי הבטיח שיהיו 200 פקחים כדי שיפקחו על תלושי המשכורות של המטפלים. נחיה ונראה מתי זה יקרה. כשיגאל אמר לו שעובדת מגיעה לשעה ומחתימה על 4 שעות, הוא לא האמין. אדוני המנכ"ל, אם תרד לשטח , תראה שככה מתנהלות חברות הסיעוד. חברות הסיעוד הן אלה שמלמדות את העובדים שלהם שאם יעשו ניקיון בבית הקשיש , יעשו חצי מהזמן, בזמן שהביטוח הלאומי משלם להם כסף טוב. 
כשמדובר במטפלת מטעם המדינה, אין כאן אדם צודק. נכון, במקרים רבים המטפלת מגיעה לשעה ומחתימה את הקשיש על ארבע שעות. אבל היא מקבלת שכר מינימום שעומד על 29.12 לשעה כשבמשק בית היא יכולה לקבל בין 50 ל-120 לשעה. בנוסף, יש לה 3 מטופלים ביום. היא לא מקבלת החזק נסיעות עבור נסיעה ממטופל למטופל ולא מקבלת תשלום על הזמן שלוקח לה להגיע ממטופל למטופל.
מטפלת סיעודית אמרה לי שזו הדרך שהחברה יכולה לגייס עובדים. מאחר ולא מעוניינים
לעשות את העבודה הקשה הזו תמורת שכר מינימום, חברות הסיעוד מדריכים את המטפלות לעבוד שעה אחת ולדווח על 4. בשוק הפרטי הן יקבלו על משק בית בין 50 ל-120 לשעה, בטח אם מדובר בפסח. מדוע שהן יבואו לנקות עבור 29.12 לשעה וכשלא משלמים להן נסיעות כשהן צריכות ליסוע לבית מרקחת להביא תרופות או ליסוע בין מטופל למטופל?






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה