מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 15 בספטמבר 2024

הפררוגטיבה הניהולית בשיטת המשפט בישראל ומשפט משווה מול שבדיה וניו זילנד

 




תוכן עניינים
תקציר
1 פרק 1 – סקירת ספרות
2               1.1 מערכת יחסי העבודה בעולם המערבי
2                1.2 פררוגטיבה ניהולית
3 פרק 2 – משפט משווה
1 0 פרק 3 – דיון ומסקנות
1 2
סיכום 

 ביבליוגרפיה
1 6
תקציר 

במסגרת העבודה מתקבלות החלטות רבות על ידי המעביד אשר משפיעות על המשך העסקתם של העובדים ועל תנאי עבודתם. החלטות אלו עשויות להיות מושפעות, בין השאר, מהפררוגטיבה הניהולית של המעביד. שינויים אלו יכולים להשפיע על תנאי עבודה כמו שכרו של העובד, תפקידו והמשימות המוטלות עליו, שינוי במיקומו הגאוגרפי של המפעל ועוד. שינויים אלו עשויים להיות בהסכמת העובד ובתאום מראש עמו. עם זאת, לא פעם, שינויים אלו נעשים על ידי המעביד באופן חד צדדי. מטרת עבודה זו הנה לבחון היבט אחד מני רבים מתחום ההיבטים המשפטיים בניהול משאבי אנוש ויחסי עבודה, והוא הפן המשפטי והחוקי של הפררוגטיבה הניהולית במערכת יחסי העבודה על פי שיטת המשפט בישראל, תוך השוואה לשיטת המשפט בשבדיה ובניו זילנד. פררוגטיבה ניהולית (managerial prerogative) הנה זכותו הבסיסית של מעביד לנהל את העסק שברשותו כראות עיניו ולעשות בו כרצונו. זכות זו נובעת מזכות היסוד החוקתית של המעביד לקניין על העסק. לאור עקרון זה, סביר כי העובדים יקבלו על עצמם שינויים המתבצעים מדי פעם במקום העבודה ואשר נדרשים לצורך תפעולו השוטף של העסק כעסק חי המתפקד בסביבה משתנה. הפררוגטיבה הניהולית כוללת בתוכה זכויות ניהוליות השואבות את כוחן מזכויות הקניין של הבעלות על המפעל והציוד בו, כשהמנהלים מייצגים את בעלי הרכוש והנם מיופי כוח. בנוסף, התפקודים הניהוליים קשורים למשימות תפקודיות השייכות לקבוצת בעלי מקצוע והיא חיונית לביצוע משימות במסגרת העבודה.
כאמור, לאור ההחלטות המתקבלות על ידי המעביד, לא פעם באופן חד צדדי ואשר משפיעות על העובד באופן הפוגע בתנאי העסקתו ומפר את החוזה עליו הצדדים חתומים, מדגיש את חשיבות הסוגיה. לשם כך, נבחן את יחסי העבודה בעולם המערבי ואת יישומה של הפררוגטיבה הניהולית במערכת זו. במסגרת הפרק השני, יוצגו שיטות משפט במדינות שונות בעולם המערבי, כאשר ההתמקדות הנה בשבדיה ובניו זילנד. לבסוף, יתבצע דיון שיבחן את המידע שהושג ויציג מסקנות בהתאם.



יום שבת, 14 בספטמבר 2024

שכר 52.78!!!! דרוש/ה מאבטח/ת חמוש/ה וללא נשק לחברת הייטק בינלאומית

 




תיאור משרה:

לחברת הייטק בתנובות דרושים מאבטחים/ות לא חמושים/ות
שכר 52.78 לשעה
משמרות 24/7
ניתן לעבוד במשרה חלקית/מלאה
-בקרת כניסה ויציאה
-בידוק רכבים ואישור הרשאות
-ייצוגיות
-מענה לחדר בקרה
תנאים סוציאליים מלאים מהיום הראשון!!!!!

דרישות התפקיד:

אנגלית ברמה טובה
נכונות לעבוד 24/7

להגשת מועמדות למשרה יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com

יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

עבודת סמינריון בנושא באילו נסיבות אי העסקת בעלי מוגבלויות על ידי תאגידים אינם מעשה מוסרי?


 

עבודת סמינריון בנושא
באילו נסיבות אי העסקת בעלי מוגבלויות על ידי תאגידים אינם מעשה מוסרי?

מוגש על ידי *** ***
מספר תעודת זהות *****
במסגרת הקורס מוסר ועסקים שמספרו 10523
שם המרצה

תוכן עניינים

תקציר
1
פרק 1 – סקירת ספרות
2
1.1 בעלי מוגבלויות
2
1.1.1 מיהו אדם בעל מוגבלות?
2
1.1.2 מידת שילובם של בעלי מוגבלות במקומות העבודה
5
1.1.3 רמת ההכנסה של בעלי מוגבלות ומבנה תעסוקתי
10
1.2 התרומה המצויה בשילובם החברתי והתעסוקתי של בעלי מוגבלויות
11
1.3 כלים המשמשים לריסון האפליה בהעסקתם של בעלי מוגבלות במקומות העבודה
14
1.3.1 ביטויי האפליה בהעסקתם של בעלי מוגבלות
14
1.3.2 חקיקה המשמשת כאמצעי ריסון חצוני למניעה באפלייתם של בעלי מוגבלות
15
פרק 2 – אי העסקתם של בעלי מוגבלות על ידי תאגידים כמעשה לא מוסרי
20
2.1 ההיבט הלא מוסרי במעשה אפליה בהעסקת בעלי מוגבלות על ידי תאגידים
20
2.2 מניעת אפליה בהעסקתם של בעלי מוגבלות על ידי תאגידים בהתאם לצדק החלוקתי
22
פרק 3 – דיון ומסקנות
24
סיכום
28
מקורות
29

תקציר
עבודה זו תעסוק בסוגיה אחת מני רבות מתחום המוסר והעסקים – דילמת הערכים המוסריים הניצבת בפני תאגידים בעת שיקול העסקתם של עובדים בעלי מוגבלויות. עיסוק בסוגיה זו הנו חיוני להרחבת הבנתנו על השפעת קיומה של מוגבלות בקרב העובדים כעקרון בעל השפעה רבה על מקום העבודה. מהותו של ארגון מבוסס על מניע כלכלי, הנועד למטרות עשיית רווח. לעתים, המניע הכלכלי מתנגש עם היכולת המוסרית של הארגון. במקרים רבים, יתכן והארגון יחליט לפעול למען האינטרס הכלכלי על חשבון שיקולים מוסריים, כגון העסקת בעלי מוגבלויות. לפיכך, מטרת העבודה הנה לבחון סוגיה אחת מני רבות מתחום האפליה כסוגייה במוסר ועסקים – בחינת הנסיבות בגינן התאגיד אינו רשאי מבחינה מוסרית להפלות את העסקתם של בעלי מוגבלויות.
החוק הישראלי משמש כאמצעי חיצוני לריסון מעשי למניעת אפלייתם של בעלי מוגבלויות במקומות עבודה על ידי חקיקה. בהתאם לסעיף 1 לחוק שיוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח 1998, זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות מבוססות על עקרון השוויון, על ההכרה בערך האדם וכן, על עקרון כבוד האדם. בנוסף, בהתאם לסעיף 9 לחוק זה, מוטל על כל חברה המעסיקה 25 עובדים לפחות לפעול לקידום הייצוג ההולם של אנשים בעלי מוגבלויות בקרב עובדי החברה. החקיקה במקרה זה, משתמשת בחוק כתחליף מוסר. עם זאת, קיומו של החוק אינו ערובה לפתרון תעסוקתי לבעלי מוגבלויות הסובלים מאפליה תעסוקתית חמורה, בלעדי אכיפה.
לפיכך, עולה השאלה באילו נסיבות אי העסקת בעלי מוגבלויות על ידי תאגידים אינם מעשה לא מוסרי? במסגרת זו ניתן לשער, כי יתכנו מקרים בהם תבוא לידי ביטוי התנגשות בין אינטרסים, אשר יובילו תאגידים לשקול לא להעסיק בעלי מוגבלות למרות שהדבר אינו מוסרי. עם זאת, לא בכל מקרה תבוא לידי ביטוי התנגשות בין השיקולים המוסריים והשיקולים הכלכליים בהעסקת בעלי מוגבלויות. קרי, יתכן ומעסיקים פוטנציאלים ימנעו מלכתחילה מהעסקת בעלי מוגבלויות בכדי להימנע מפגיעה כלכלית אפשרית. אך ישנם שיקולים אחרים שאינם כלכליים, אשר עלולים למנוע העסקת בעלי מוגבלות על ידי תאגידים. במקרים בהם ישנם התנגשויות בין אינטרסים, הצדק החלוקתי של רולס נועד לספק מענה מוסרי לסוגיה. אנסה לענות על השאלה באמצעות סקירת הספרות האקדמית העוסקת בנושא.
תחילה, במסגרת הפרק הראשון, אגדיר את המושגים הבסיסיים – אציג את האדם בעל המוגבלות, את מידת שילובם במקום העבודה, את רמת הכנסתם והמבנה התעסוקתי. בנוסף, אסקור את התרומה המצויה בהעסקתם של עובדים בעלי מוגבלות הן ברמת המיקרו של העובד בעל המוגבלות, כגון ההשפעה על איכות חייו של העובד ורמת הכנסתו, והן ברמת המאקרו, קרי השפעת העסקתם של בעלי מוגבלות על המעסיק ועל המדינה כולה. בהמשך, במסגרת הפרק השני, אבחן את ההיבט הלא מוסרי במעשה האפליה בהעסקתם של בעלי מוגבלות ואת מניעת האפליה בהתאם לצדק החלוקתי. לבסוף, אערוך דיון בעולה מהספרות שנסקרה ואסיק את מסקנותיי בהתאם.



יום שלישי, 10 בספטמבר 2024

איש/אשת סיוע ותמיכה לארגון גדול בירושלים

 




דרישות משרה:
שנה ניסיון ומעלה
השכלה בתחום - יוצא צה"ל/ קורסים מעל 150 שעות במערכות מידע/הנדסאי תוכנה/בעל תואר במדעי המחשב/הנדסת מחשבים – חובה
משרה מלאה, ללא משמרות

להגשת מועמדות למשרה יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com

יום שני, 9 בספטמבר 2024

כיצד בא לידי ביטוי מנגנוני השליטה של הרוב המוסלמי במיעוט היהודי במרוקו במהלך המאה ה-20?


 


תקציר העבודה

כיצד בא לידי ביטוי מנגנוני השליטה של הרוב המוסלמי במיעוט היהודי במרוקו במהלך המאה ה-20?
לגרסת האנתרופולוג, רוב חברתי – תרבותי מצליח לשמור על שליטתו באוכלוסיית המיעוט בזכות קיומם של מנגנונים ייעודיים. קיומם של מנגנונים אלו מבוססים על מודלים המנתחים מובלעות של אוכלוסיות בעלי אופי חברתי-תרבותי דומה, באופן המדגיש את זרותם במסגרת האוכלוסייה הכללית. דוגמא לכך הנה יחסי הרוב החברתי – תרבותי במרוקו המיוצג על ידי המוסלמים עם המיעוט היהודי שחי בקרבו. מחלוקות עולות בין יהודים לערבים בעידן הנוכחי על רקע חברתי. המוסלמים מתעקשים, כי היהודים שחיים במדינות ערב חיו טוב יותר לעומת יהודים החיים באירופה. ההתנגדות לקהילה היהודית לאו דווקא הייתה נגד היהדות כדת אלא לאור המרחק הפוליטי וההבדל הקהילתי בין המוסלמים ליהודים. מאידך, הציונים מגדירים את היחס שקהילות יהודיות מקבלות במסגרת מדינות מוסלמיות כמשפיל. לאור זאת, יהודים רבים נאלצו להגר למדינות אחרות וההתייחסות למוסלמים הנם כאל אנטישמים. היתר הסתגרו בקהילות ובא לידי ביטוי ניתוק מאוכלוסיית הרוב (Rosen,
1 972, Levy, 2000, McMurray, 2001). היהודים במרוקו חיים, לרוב, בערים, בעיקר בערים קטנות ובמרחק מהמרכז העירוני. הם מתמחים בעיקר ביחסי מסחר וביצירות אמנות ולכן, הם מהווים מרכיב חשוב בכלכלה המקומית (Goldberg, 1983). עם זאת, חברי הקהילה היהודית אמצו את בידודם מהסביבה המוסלמית כמנגנון קיומי מרכזי, תוך הצבת גבולות ברורים. יש לציין, כי במסגרת המבנה החברתי של הערים המוסלמיות במרוקו, נפוצים מונחים כגון משפחה מורחבת, רובעים או שכונות, אליטות שולטות וכדומה (Levy, 2000, Brown, 1977). כחלק ממנגנון מרחבי זה לשליטת הרוב על המיעוט, אוכלוסיית המיעוט היהודי מקפידה על קשר הדוק עם מוקדי זהות מרוחקים במדינות כגון ישראל וצרפת לאור …

למרכז מסחרי בחולון דרוש/ה בודק/ת בטחוני/ת 35.54 ש"ח לשעה

 



תיאור משרה:

למרכז מסחרי בחולון דרוש/ה בודק/ת בטחוני/ת

משרה מלאה

עבודה במשמרות מגוונות

בקרה על הנכנסים למתחם

תנאים סוציאליים מלאים

דרישות התפקיד:

אחריות

נכונות לעבודה בשעות מגוונות

להגשת מועמדות למשרה יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com

יום ראשון, 8 בספטמבר 2024

פרוסמינריון בנושא פרשת אלאור אזריה – ניתוח מקרה הירי בהתאם לכללי טוהר הנשק

 





ממ"ן 12
פרשת אלאור אזריה – ניתוח מקרה הירי בהתאם לכללי טוהר הנשק
הצעת מחקר בנושא אתיקה וטוהר הנשק בצה"ל במסגרת סוגיית המילטיריזם והצבא –
סוגיית אלאור אזריה כמקרה בוחן

במסגרת הקורס פרוייקט מחקר – מדיניות ציבורית, צבא ובטחון שמספרו 10760
מגיש **** ****
ת. ז *********

תוכן עניינים

תקציר
1
פרק 1 – סקירת ספרות
2

1.1 אתיקה צבאית
2

1.1.1 מהי אתיקה צבאית
2

1.1.2 טוהר הנשק
3

1.2 מדיניות טוהר הנשק המיושמת בצה"ל
4

1.3 מקרים המשפיעים על מדיניות טוהר הנשק
6
פרק 2 – שאלת מחקר וטענת מחקר
9

2.1 שאלת מחקר ומשתני מחקר
9

2.1.1 שאלת מחקר
9

2.1.2 משתני מחקר
9

2.2 טענת מחקר והיגד אופרציונלי
9

2.2.1 טענת מחקר
9

2.2.2 היגד אופרציונלי
9
פרק 3 – מתודולוגיה
10

3.1 שיטת מחקר
10

3.2 רציונל מחקר
10

3.3 יתרונות וחסרונות השיטה הנבחרת
10

3.4 תיאור מקרה הבוחן
10
מקורות
12

תקציר
"השבועה – בנשק זה המופקד בידי על ידי ארגון ה'הגנה' בארץ – ישראל – אלחם באוייבי עמי, בעד מולדתי, בלי כניעה, בלי רתיעה ובמסירות – נפש.” שבועת לוחם הפלמ"ח (שרם, 2000 : 266).
מטרת עבודה זו הנה לעסוק בסוגיה אחת מני רבות מתחום מדיניות ציבורית, צבא ובטחון – מדיניות טוהר הנשק בצה”ל. ההתמקדות הנה בקיומה או בחסר קיומה של מדינות טוהר הנשק הצה"לית בפרשת אזריה. מהספרות עולה, כי הבלגה וטוהר הנשק הנם שני מונחים המייצגים את ערכי הלחימה ומוסר הלחימה של צה”ל כארגון. ההבלגה נועדה למנוע פעולות נקמה, אך לא באמצעות תגובה פסיבית. בהתאם למדיניות זו, יש למנוע פעולות חוזרות ונשנות הפוגעות בישראלים ולהגן באופן אקטיבי, אך להימנע מפעולות נקם (שלם, 2000).
עבודה זו תעסוק בפרשת אזריה כמקרה בוחן של טוהר הנשק בצה"ל. המקרה התרחש בחברון, 24 במרץ, 2016. המחבל עבד אל פתח א – שאריף דקר שני יהודים ורצח אחד מהם. המחבל נורה ונפצע על ידי חיילי צה"ל. לוחם צה"ל ששימש כחובש קרבי הוזעק למקום. בשלב זה, הסכין ששימשה את המחבל עדיין הייתה בהישג ידו וכן, הוא היה לבוש במעיל – ביגוד חם בהתחשב במזג האויר האביבי שהיה באותו היום. מדובר בסימן מחשיד לאפשרות שהמחבל נושא תחת המעיל מטען חבלה. שני מאפיינים אלו מסכנים את הסובבים. מאחר והמחבל פעל לקחת את הסכין וכן, לא נשללה האפשרות למטען חבלה, הלוחם ירה כדור בראשו של המחבל, דבר שהוביל למותו. המקרה תועד על ידי פעיל שלום עכשיו בסרטון והופץ ברשתות החברתיות ובתקשורת. הפרקליטות הצבאית החליטה להעמיד את החייל היורה לדין בגין עבירת המתה. מקרה זה עורר מחלוקת ציבורית בסוגיית טוהר הנשק וישומה על ידי חיילי צה"ל.
לפיכך, עולה השאלה האם ובאיזה אופן הירי של החובש הקרבי, אלאור אזריה, היה מוצדק או לא בהתאם לכללי האתיקה של טוהר הנשק?
טוהר הנשק הנו אחד מעשרת הערכים המרכיבים את הקוד האתי של צה"ל. טוהר הנשק מגביל את היכולת של החייל להשתמש בנשקו ובכוח המצוי בידו לביצוע המשימה בלבד, במידה הנדרשת בלבד וכן, עליו לשמור על צלם אנוש. במסגרת ערך זה, נאסר על החייל לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים ובשבויים וכן, על החייל לעשות את המיטב בכדי למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם. למעשה, ערך טוהר הנשק מורכב מארבעה עקרונות – עקרון ההכרחיות ; עקרון ההבחנה ; עקרון המזעור ; ועקרון המידתיות.
פיגוע דקירה בוצע על ידי עבד אל פתח א – שאריף בחברון, מרץ 2016, כאשק המחבל דקר שני יהודים ורצח אחד מהם. המחבל נורה על ידי לוחמים שנכחו במקום ופצעו אותו. בהמשך, הלוחם אלאור אזריה ירה בראשו של המחבל והרג אותו. אמנם בהתאם לכללי האתיקה וטוהר הנשק, יש לחוס על חייו של שבוי מצבא האוייב שנפל בשבי ואף לספק לו טיפול רפואי ראוי. בנוסף, נקיטת פעולה צבאית כנגד השבוי, מתאפשרת רק במידה והתקיימה הצדקה ראויה בדמות הגנה מפני סכנה הנשקפת מצידו.
הלכה למעשה, אדם הנמצא בשבי במצב של פצוע קשה אינו נמצא בהכרח במצב המסכן אחרים ולכן, יש לשמור על כבודו כאדם ואף לפעול במטרה להציל את חייו. מאידך, עולה הטענה, כי המפגע לא נוטרל בשלב בו נורה למוות על ידי הלוחם ועדיין נשקפה סכנה לסובבים מצידו – לא נשללה הסברה שהוא נושא על גופו, מתחת למעיל, מטען חבלה. בנוסף, לפני שהלוחם ירה במחבל את היריה שהביאה למותו, המחבל הזיז את ידיו ורגליו באופן שהעלה חשד שהוא עומד להפעיל את המטען, כאשר הסכין ששימשה אותו במסגרת הפיגוע עודנה בהישג ידו. כלומר, המחבל עדיין לא נוטרל באופן שימנע סכנה כלפי אחרים. הדבר הוביל את הסובבים להסיק שקיימת מצד המפגע סכנה ולכן הירי מצד הלוחם היה מוצדק. לפיכך, ניתן לשער, כי בהתאם לכללי האתיקה של טוהר הנשק, הירי במחבל היה מוצדק.
שדה המחקר – יתמקד בירי של הלוחם אזריה במחבל בחברון כמקרה בוחן של יישום מדיניות טוהר הנשק על ידי חיילי צה"ל. במסגרת זו, אבדוק האם במקרה זה, כללי טוהר הנשק באו לידי ביטוי או לא.
מחקר זה הנו חיוני לצורך הבנתנו את תחום טוהר הנשק כפי שמיושם במסגרת צה"ל. כאמור, פרשת הלוחם אלאור אזריה הובילה לסערה חברתית ותקשורתית לאור המחלוקת שבא לידי ביטוי מבחינת הציבור הישראלי וההחלטה להגיש כתב אישום פלילי כנגד הלוחם היורה. נטען, כי ישנו פער בין המשפט הפלילי והמציאות החברתית בישראל, מאחר והמשפט הפלילי אינו משקף את ערכי החברה ואת מעשיו של הלוחם. מחד, הציבור בישראל האמין, כי הלוחם פעל כשורה ולכן, הביע מחאה. מאידך, הפרקליטות הצבאית החליטה להגיש כתב אישום כנגד הלוחם בגין עבירת המתה בניגוד לכללי טוהר הנשק, כאשר בסוף ההליך השיפוטי, הלוחם הורשע שלא בצדק לדעת הציבור.
עבודה זו מציגה הצעת מחקר הבוחנת כיצד מדיניות האתיקה הצבאית כפי שבאה לידי ביטוי בכללי טוהר הנשק מיושמת בצה"ל. מדיניות זו תבחן על ידי ניתוח מקרה בוחן – פרשת אלאור אזריה. במסגרת הפרק הראשון יוגדרו מונחים בסיסיים וחיוניים לסוגיה – יוגדרו האתיקה הצבאית וכללי טוהר הנשק, תוצג מדיניות טוהר הנשק כפי שמיושמת בצה"ל וכן, יוצגו מספר מקרים ידועים שעיצבו את כללי טוהר הנשק. הפרק השני יציג את שאלת המחקר, טענת המחקר והיגד אופרציונלי. הפרק השלישי נועד להציג את מתודולוגיית המחקר – שיטת המחקר, רציונל המחקר, יתרונותיה וחסרונותיה של מקרה המחקר כשיטת מחקר וכן, יוצג תאור המקרה.



עובדי/ות חדר בקרה ביבואנית רכבים מובילה בתחומה! מתאים לסטודנטים! צמוד לאיקאה ראשל"צ!


 


תיאור משרה:

לחברה מובילה בתחום יבוא הרכבים דרושים/ות עובדי חדר בקרה ללא נשק!
שכר גבוה!!!!
עבודה במשמרות מגוונות + נכונות לעבודה בשעות לא שגרתיות.
לא צריך ניסיון קודם!
תנאים מעולים - קרן השתלמות מהיום הראשון! ארוחות!
מתאים מאוד גם לסטודנטים/ות ניתן ללמוד בעמדה משעות הערב!.
ניתן לעבוד במשרה מלאה או חלקית!

דרישות התפקיד:

הגעה עצמאית - חובה
זמינות למשמרות
המשרה מיועדת לנשים ולגברים כאחד.
אין צורך בניסיון קודם!!

להגשת מועמדות למשרה יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com


שימוש בחומרים פסיכו אקטיביים והתמכרות על ידי נפגעי טראומה


 


תוכן עניינים
תקציר
1 פרק 1 – טראומה
2
1 .1
מהי טראומה?
2

1 .2
גורמים המשפיעים על תגובת האדם למצבים טראומתיים
3
1 .3
השפעות הטראומה והשלכותיה 5
פרק 2 – הפרעת דחק פוסט טראומתית (PTSD) 7

2 .1
הפרעת דחק פוסט טראומתית (בתר חבלתית) 7

2 .2
גורמים התורמים להתפתחות הפרעת דחק פוסט טראומתית
1 0 פרק 3 – תגובת קרב (Combat Response Syndrome)
1 3

3 .1
מהי תגובת קרב?
13

3 .2
גורמים התורמים להתפתחות תגובת קרב
1 4
פרק 4 – הפרעת דחק פוסט טראומתית מול תגובת קרב
1 7
פרק 5 – התמכרות לחומרים פסיכו אקטיביים
1 9
5.1
שימוש לרעה והתמכרות לחומרים פסיכו אקטיביים
1 9
5.2
השפעות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות
2 0 5.3
הפגיעה החברתית הנוצרת כתוצאה משימוש לרעה בחומרים פסיכו אקטיביים
2 2
פרק 6 – גישות תאורטיות להתמכרות בסמים בעקבות טראומה
2 4

6 .1
תחלואה כפולה
2 4

6 .2
גישות תאורטיות המסבירות את הקשר בין התמכרויות וטראומה
2 4

6 .3
הטיפול בנפגעי טראומה המכורים לסמים
2 7
סיכום ומסקנות
3 1
מקורות
3 2
תקציר 

"כשעץ צעיר נפצע, הוא גדל סביב הפצע. ככל שהעץ ממשיך לצמוח, קטן הפצע באופן יחסי לגודלו של העץ. קשרים וענפים מעוותים מורים על פציעות ומכשולים שהיו והעץ התגבר עליהם. הדרך שבה צומח העץ סביב עברו תורמת לייחודו המקסים, לאופיו וליופיו" (לוין, 2009 ; עמ' 45).
הסם על כל צורותיו מכונה חומר פסיכו אקטיבי. עיקר השפעתם של חומרים אלו מתרכזת במערכת העצבים המרכזית וכתוצאה מהשימוש, נגרמים שינויים במצבי התודעה או במצבי הרוח. השימוש לרעה בחומרים פסיכו אקטיביים הנו שימוש בסם כלשהו ללא מרשם רפואי, בניגוד לאמור במרשם או שימוש בצורה מוגזמת. מבחינת הספרות המקצועית ומדיווחים פרטניים של מטפלים במכורים עולה, כי שיעור התחלואה הכפולה בקרב אוכלוסיית המכורים לסמים הנו גבוה. במסגרת עבודה זו נבחן סוגיה אחת מני רבות מתחום התמכרות לסמים ואלכוהול, נבחן את השפעת הפרעת דחק פוסט טראומתית על השימוש בחומרים פסיכו אקטיביים. עיסוק בסוגיה זו הנו מהותי להרחבת המידע המצוי לרשותנו באופן שעשוי לאפשר את הגברת היעילות הטיפול במכורים לסמים.   משמעות המונח טראומה נפשית מתייחסת לחבלה נפשית. אחד מרכיבי הטראומה הנו המפגש עם מצב בלתי מוכר ושאינו ידוע. חוויה טראומתית הנה חוויה שאינה נמצאת בטווח החוויות האנושיות הנורמטיביות אליו נחשף האדם באופן המעורר אצלו דחק, גורם לסבל ומעורר חוויות של פחד, מצוקה ניכרת וחוסר אונים. אירוע טראומתי עלול לגרום למצוקה חמורה כמעט לכל אדם ולשינויים באישיותו. לאירועים אלימים וטראומתיים השפעות פסיכולוגיות רבות ומגוונות. התגובה לטראומה נפשית עלולה להתבטא על ידי הפרעת דחק פוסט טראומתית, תגובה דיסוציאטיבית, להראות כתגובה פסיכוטית קצרה, התמכרות לסמים, תגובת פניקה ואף עלולה להתפתח אישיות גבולית.
לעתים, גרימת נזק עצמית ולאחר עלולים לבוא לידי ביטוי. רוב הגברים הסובלים בעקבות חשיפתם לטראומה עברו אירוע קשה הקשור למלחמה. לעומתם, רוב הנשים הסובלות בעקבות חוויה טראומתית כלשהי חוו אונס או תקיפה פיזית.
מטרת עבודה זו הנה לבחון את הקשר בין שתי תופעות באמצעות הספרות המקצועית – הקשר בין הפרעת הדחק הפוסט טראומתית שהתפתח אצל נפגע הטראומה לבין נטייתו לצרוך חומרים פסיכו אקטיביים.
במסגרת זו, יבחנו הגורמים שמשפיעים על תגובתו של הפרט למצבים טראומתיים, יסקרו גורמים התורמים להתפתחותם של הפרעת דחק פוסט טראומתית (PTSD) ותגובת קרב (Combat Response Syndrome) וכן, יבחנו הדמיון והשוני בין שתי הפרעות אלו. בהמשך, תבחן סוגיית השימוש לרעה וההתמכרות לחומרים פסיכו אקטיביים, השפעותיו הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות של השימוש בסמים וכן, הפגיעה החברתית הנובעת כתוצאה משימוש זה. הפרק השישי יוקדש לניתוח ההתמכרות לסמים בעקבות טראומה באמצעות גישות תאורטיות – הגישה הפסיכולוגית / הפסיכו – פתולוגית, הגישה הפסיכו – סוציאלית וכן, המודל המוסרי. ובסיום הפרק, תוצע תכנית לטיפול בנפגעי טראומה המכורים לסמים. תכנית זו מיועדת לטיפול במכורים לחומרים הפסיכו אקטיביים הסובלים מתחלואה כפולה בעקבות חשיפה לטראומה בעברם, זאת בהתאם לגישה האינטגרטיבית הגורסת במתן טיפול משולב. לסיום, יוסקו מסקנות בהתאם ויוצגו המלצות.



יום שישי, 6 בספטמבר 2024

מחפש/ת משרת אבטחה עם נוף לכנרת? זו המשרה עבורך!

 




תיאור משרה:

בוא/י להצטרף לצוות האבטחה של מכללת כנרת!
ישנה אפשרות לבודק בטחוני ללא נשק או מאבטח חמוש רמה א'
התפקיד כולל בקרה על כניסה לשטח המתחם בכמה עמדות שמירה.
תחילת עבודה ב1.10.24
תנאים סוציאלים מעולים למתאימים! קרן השתלמות מהיום הראשון, מתנות שוות בחגים, ימי גיבוש ונוף לכנרת :)

דרישות התפקיד:

- נכונות למשרה במשמרות 24/7- 8 שעות משמרת ביום
- נכונות ליציאה לקרוס בודק בטחוני/ בסיסי רמה א'- חובה!
- קורס בודק/ רמה א' בתוקף- יתרון משמעותי.
- תחילת עבודה ב1.10!

להגשת מועמדות למשרה יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com

תשובות לשאלון בחינת גמר בקורס מוסר ועסקים שמספרו 10523

 



תשובות לשאלון בחינת גמר בקורס מוסר ועסקים שמספרו 10523 דן בנושאים שנלמדו בקורס

מילות מפתח
ציון95
שנת הגשה2022
מספר מילים7088
מספר מקורות18

תקציר העבודה

תשובות לשאלון בחינת גמר בקורס מוסר ועסקים שמספרו 10523 דן בנושאים שנלמדו בקורס ונידונו עליהם בכתבות מהשנה האחרונה – ניצול של חברה המנצלת חולשה של החוק כתחליף מוסר, חולשה של הסביבה החברתית, של תוכניות אכיפה, ההבדלים בין חשיבה מוסרית לעומת חשיבה מוסדית כפי שמוצג בתאור מקרה, דוגמא ליישום של קוד אותנטי, הציווי המוחלט של קאנט (על שני נוסחיו), גישת הצדק כהוגנות, וכן עקרון המידות הטובות, המודל הקלאסי של הממשל התאגידי ומודל בעלי עניין – בליווי מקרי בוחן מהעיתונות העדכנית. בין היתר יהיה דיון ביחסי העבודה של חברת וולט עם שליחיה והאופן בו היא פוגעת בזכויותיהם, דיון מוסרי במקרה של הטרדה מינית של עובדת על ידי מנהל והאחריות של החברה, אפליית נשים בשכר במגזר הציבורי, הרמת מסך במקרה של פשיטת רגל ואי תשלום שכר לעובדים וכן, חילוקי דעות בין בעלי מניות המיעוט ובעל השליטה בחברה והמנכ"ל בנוגע להעלאת שכר המנכל בעקבות שיפור רווחיותה של החברה
העבודה כוללת 18 מקורות, מתוכן, 5 מקורות למקרי בוחן ו-13 מקורות אקדמיים – ציון 95






יום שלישי, 3 בספטמבר 2024

מענה לבחינת גמר בקורס ניהול אסטרטגי שמספרו 10908 – ענף הבנקאות : בנק הפועלים

 




תקציר העבודה

מענה לבחינת גמר בקורס ניהול אסטרטגי שמספרו 10908 – ענף הבנקאות : בנק הפועלים
מס' שאלון -304


זו לא בדיוק העבודה שחיפשת?