מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 14 במרץ 2013

כשYOUPHONE מנסים לתכמן את הלקוח בכל דרך אפשרית



היום עברתי לyouphone מאחר ולא אהבתי את איכות הגלישה אצל רמי לוי. לאחר סקירת המחירים בשוק הסלולר, לא נראה לי אפשרי לסרב למבצע לקראת חג הפסח שהציעו ב-youphone - למי שמצטרף עד סוף החודש, משלם 10 שקלים בלבד עבור חבילת הכל כלול ולאחר מכן 79 שקלים בלבד כאשר חבילת הגלישה עד 1 ג'יגה בייט ומי שרוצה יותר משלם תוספת של 10 שקל לחודש.
וכך זה מנוסח:


מסלול הכל כלול במבצע מיוחד לפסח – רק 10 ₪ לחודש!
למצטרפים באתר, למשך 3 חודשים.
דקות והודעות ללא הגבלה ו GB1 גלישה.
ניתן להגדיל את נפח הגלישה ל GB3 בתוספת 10 ₪ בלבד.
לאחר 3 חודשים, מחיר המסלול הינו 79 ₪ ומטה לחודש.
בסיום המבצע תוכלו ליהנות מהחזר על הקניות היומיות שלכם ולשלם אפילו פחות מ 79 ₪ בחודש.
לקוחות מועדון You
ניתן להקטין את חשבון הסלולר עד 50 ₪ בכל חודש!
על כל 250 ₪ קניות בחודש ברשתות מגה, אלוניות ותדלוק בדור אלון
מקבלים 5 ₪ החזר אוטומטי בחשבון הסלולר בחודש הבא.
יש לכם אשראי You?
בקניות ברשתות מגה בכרטיס אשראי You ב 1,500 ₪ בחודש
מקבלים החזר של 79 ₪ בחשבון הסלולר בחודש הבא.


זתומרת אין דבר כזה לשלם מעל 79 שקל לחודש עבור חבילת ההכל כלול בסולרי, אלא אפשר רק להפחית את הסכום. ברור שההגבלה היא למי שמצטרף דרך האתר [במקרה שלי בררתי לפני כן טלפונית מאחר ולא הייתי מעוניינת לחכות עד שהסים יגיע אליי לדואר. שם אישרו שביכולתי לרכוש את הסים ולהכניס את הפרטים שלו לאתר ובכך להצטרף למבצע]. במקרים רבים, חברות התקשורת מנסות וגם מצליחות להשתמש בטרמינולוגיה [תורת המושגים] כדי להטעות את הצרכן על ידי יצירת בעייתיות בהבנת הנקרא, בשימוש במונחים, במשמעות שאינה ברורה ובכפל משמעויות. הדבר גורם לצרכנים לחשוב שהם עומדים לרכוש מוצר או תוכנית במחיר מסוים או בתנאים מסוימים, כאשר במקרים רבים התמורה שונה לגמרי מההבטחה ואפילו ממה שנקבע בחוזה. שימו לב לטרמינולוגיה בה משתמשים בטקסט בתוכנית הנ"ל:
  • שם התוכנית - "מסלול הכל כלול": קרי, דקות והודעות ללא הגבלה, כאשר הגלישה מוגבלת ל-1GB אבל גם היא ללא הגבלה, לפחות לפי הטריקים והשטיקים שמקובלים בשוק. מה זאת אומרת מקובלים בשוק? זאת אומרת, בחבילות מקבילות של חברות מתחרות בשוק הסלולר שמציעות חבילות ללא הגבלה, הן מאיטות את המהירות לאחר 1GB. הן לא גובות תשלום כשיש חריגת גלישה אלא מאיטות אותה - באופן אישי זה מה שהיה לי כשהייתי ברמי לוי ובאורנג' בחבילות ללא הגבלה וזה מה שקיים בגולן טלקום אליהם שקלתי לעבור כשבדקתי גם את youphone. נכון, הגבלת המהירות היא הגבלה, אבל לפחות בyouphone לא היחידים שמשתמשים בטריק הזה. נחמה בכך שמדובר בצרת רבים? לא בטוח. אבל לפחות זה מה שניתן להבין מצורת הניסוח - שהאינטרנט יואט לאחר שימוש של 1GB ושניתן להגדיל את נפח הגלישה ל-3GB בתוספת 10 שח וגם אז ההגיון הבריא אומר שהמהירות תופחת כי אין הגבלה למרות שהגבלת נפח היא הגבלה. טריק ידוע של חברות הסלולר כבר אמרנו? מישהו כאן בונה על זה...
  • הגבלת סכום קבוע לתשלום - "רק 10 ₪ לחודש!" - לא פחות ולא יותר. אי אפשר להבין מזה שתשלמו פחות מ-10 שקל לחודש בגלל הזיכויים באלונית אבל גם לא תשלמו יותר מ-10 שקל בחודש. טוב, אולי אם בחרתם להגדיל למהירות של 3GB אבל לא נהיה קטנוניים כי הם ציינו את זה בהמשך. בכל זאת, יש כאן דגש על המילה רק - לא פחות מהסכום ולא יותר ממנו.
  • הגבלת הסכום לתשלום למקסימום "מחיר המסלול הינו 79 ₪ ומטה לחודש" - 79 שקל לחודש זה הסכום המקסימלי שתשלמו לחודש אם בחרתם בחבילת גלישה של ה-1GB [שוב, לא נהייה קטנוניים כי הם ציינו שמי שרוצה להגדיל את הנפח גלישה ל-3GB יצטרך לשלם תוספת של 10 שקל אבל זה צויין והודגש בלי טריקים ובלי שטיקים]. יכול להיות שתשלמו פחות מ-79 שקל בחודש אבל זה בתנאי שתקנו לפחות ב-250 שקל בדור אלון, באלונית ובמגה. הניסוח ברור, מקובל ומובן. לא תשלמו יותר אלא זה המקסימום ואפילו הסכום יפחת. תנסו ותראו.

אין ניסוח יותר ברור מזה - התשלום כולל הכל, ללא הגבלה על הדקות שיחה, על ההודעות ועם הגבלה על נפח הגלישה אבל, כאמור, זה טריק מוכר [גם אם השטיק לא מקובל] של חברות התקשורת וחריגה ממנה אינה גוררת תוספת תשלום, בעיקר מאחר והובטח שתשלמו רק 10 בחודש או עד 79 בחודש. אז מה כבר יש לחשוד? מה, אנחנו חשדניסטים? הרי חשפו את השטיק שיתר חברות הסלולר משתמשות בו וזה הגבלת מהירות הגלישה ברגע שמגיעים לנפח הגלישה.
אז זהו, שלאחר חפירות ארוכות שהתרחשו כבר אחרי שקניתי את הסים ועשיתי את הניוד. שימו לב לציטוט  מתוך תנאי המסלול:

עמוד
1/2
תנאי מסלול – הכל כלול
פרטי המסלול:
מה כולל המסלול?
דקות והודעות SMS ללא הגבלה ו GB 1 לגלישה סלולרית.
תשלום חודשי: 79 ₪
תנאי מסלול
:
1בסיום נפח הגלישה שבמסלול ו/או בסלים הנוספים, תחסם לשירות הגלישה אלא אם בחרת
אחרת.
2בכל עת, ניתן להגדיל את נפח הגלישה בפנייה למוקד שירות הלקוחות בהתאם למגוון סלי
הגלישה המוצעים באותה עת.
3לתשומת לבך, במידה ותבחר להמשיך לגלוש בסיום נפח הגלישה שבמסלול ו/או בסלים הנוספים יחול חיוב של 15 אגורות לכל 1MB תYouPhone תהא רשאית להאט את קצב הגלישה . הגלישה מחושבת ביחידות של kb 1 (אחד Kilobyte). צריכת נפח נמוכה מכך, תעוגל לkb 1 .

.

כלומר, אם בחרת בנפח גלישה של 1GB לחודש, ב-YOUPHONE לא יאטו לך את המהירות אלא יחסמו לך את המשך הגלישה. אתה מעוניין להגדיל את נפח הגלישה? אתה יכול בהתאם לסלים המוצעים - במקרה שלנו צויינה במודעה שקיים סל עם נפח גלישה של 3GB. סיימת את הסל גלישה בתכנית שלך ושחררת את החסימה ששמו לך בסעיף 1? תשלם 15 אגורות לכל 1 מגה בייט, קרי 153.6 שקל לכל ג'יגה בייט.
פה חשדתי!
התקשרתי לנציגת שרות לקוחות של YOUPHONE כדי להתעמת איתה בנושא. הנציגה התעקשה שתוספת התשלום עבור חריגה מנפח הגלישה הסלולרית בתוכנית ללא הגבלה קיימת בכל חברות התקשורת הסלולריות. הצעתי לה שאעשה שיחת ועידה עם שרות הלקוחות של רמי לוי כדי שתשמע את התשובה שהנציגי שרות יתנו לשאלה "מה קרה כשחרגתי מהגבלת הגלישה שהוקצתה לי במסגרת החבילה ללא הגבלה הנפוצה?" [גם ברמי לוי הגבילו לי גלישה סלולרית בחבילה ללא הגבלה - אבל ברמי לוי, לפחות, האטו מהירות גלישה אחרי צריכת 1GB ועדיין צרכתי נפח של 3.5GB בחודש בלי לשלם אגורה יותר מה-88 שקל שהתוכנית הגדירה]. הנציגה הודתה שהדבר מוכר לה והצהירה שאין צורך בועידה, מאחר והיא מודעת להטעייה.
בעקבות כך, ביקשתי להגדיל את נפח הגלישה אצלי בתוכנית ל-3GB ולברר איך אני אמורה לדעת מתי אני מגיעה לגבול העליון בנפח הגלישה [די התבאסתי שכבר שילמתי 49 שקל על הכרטיס סים כשלמעשה נפלתי מהפח אל הפחת כשעברתי מרמי לוי ליו פון שלא שונים בהרבה מאורנג' כשמדובר בתכמנות על הלקוחות]. הנציגה הבהירה לי שאקבל אסאמאס כשאנצל את נפח הגלישה, אך הגלישה לא תחסם וכשאחרוג מנפח הגלישה, אצטרך לשלם עבור החריגה, זאת בניגוד לנרשם בתנאי המסלול ובתקנון של יו פון. כאמור, נטען בסעיף 1 של תנאי המסלול, שחור על גבי מסך, שכל עוד החסימה לא הוסרה, לא אגלוש מעבר למה שהוגבל במסגרת התכנית ללא הגבלה.
איך זה שאני צריכה לבקש במפורש לחסום חריגות גלישה אם רשום בתנאי המסלול שלא ניתן לחרוג מהנפח גלישה, אלא אם כן הלקוח ביקש זאת במפורש? כשנרשמתי דרך האתר, חסמתי כל אפשרות לתשלום עבור כל תוכן או שרות שיכולתי ושהוצג בפניי - סרבתי להכל, כולל פתיחת הקו עבור שיחות לחול, שיחות ארוטיות, שרותי תוכן וכדומה. אפילו דרשתי במפורש שיבטלו את המשיבון הסלולרי למרות שסימנתי שאני לא מעוניינת במשיבון ובכל זאת שמו לי אותו. אז איפה בדיוק ומתי נתתי להם אישור מפורש בכתב לשחרר את החסימה עבור חריגה מנפח הגלישה כפי שנקבע בתקנון המסלול? האם הייתי צריכה לגלות את ההחרגה מאוחר מדי, אחרי שכבר גבו ממני תוספת תשלום בגין חריגה שלא היו אמורים לגבות, מאחר וסיכמנו על חבילה ללא הגבלה עם הגבלה שחריגה ממנה אינה גוררת תוספת תשלום?

כנראה שאני ערנית מדי. נראה שyouphone חותרים כדי לעשות כסף קל על גב הצרכנים.


2 תגובות:

  1. ההתניה הזו של יופון אכן מעצבנת והם בין היחידים שנוהגים כך (גם סלקום נוהגת כך ומחייבת בחריגה - גם על MMSים וכו'), אבל מנגד יופון מבטיחים שירות לקוחות מוצלח (זכו מקום ראשון בסקר) ולכן גם אם תהיה בעיה יש לכאורה עם מי לדבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. תוצאות סקר זה דבר שאפשר להטות על ידי ממון

      מחק