מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 29 במאי 2019

שקרים בנוגע להקדמת הבחירות שצריך להרוג כשהם קטנים:





הכנסת אישרה בקריאה שנייה את פיזורה. תאריך הבחירות הבאות: 17 בספטמברעט על הבחירות:


הולכים לבחירות: הכנסת התפזרה - מה קורה עכשיו?
נפתלי בנט ואיילת שקד ממשיכים במשרדי החינוך והמשפטים, כך גם חברותם בקבינט המדיני ביטחוני. גם איוב קרא ממשיך במשרד התקשורת - למרות שהם לא חברי כנסת זה חודש וחצי, ולא יהיו חברי כנסת בחמשת החודשים הקרובים לפחות - מועד השבעת הכנסת ה-22. אותו דין חל גם לגבי סגני שרים שלא נבחרו לכנסת ה-21 כמו ירון מזוז ומיכאל אורן.

בעבר היה מושג של ממשלת מעבר, שכלאה את השרים בפנים - אין יוצא ואין בא. עכשיו אפשר, מבחינה עקרונית, לצרף או לפטר שרים ללא אישור הכנסת, והשרים עצמם גם יכולים להתפטר. עם ההחלטה על פיזור הכנסת, נחסך הצורך בקבלת אישור הכנסת למינוי השר ישראל כץ כשר חוץ.

כל שאר שרי הממשלה ממשיכים בתפקידם ובסמכויותיהם, במגבלות שקבע היועץ המשפטי האוסר עליהם לקבל החלטות המגבילות את הממשלה הבאה אחריהם. כך גם יו"ר הכנסת, שנשאר בתפקידו עד לבחירת יו"ר לכנסת ה-22. בעבר, עם השבעת כנסת חדשה ועד לבחירת יו"ר, ותיק החברים היה בתפקיד זה.

לגבי חברי הכנסת ה-21 - הם ממשיכים ליהנות משכר ומחסינות עד להשבעת הכנסת הבאה שתהיה ככל הנראה בתחילת אוקטובר.

הם יבחרו ביום שני הקרוב את מבקר המדינה הבא, ויוכלו להגיע מדי פעם לישיבות פגרה, ואולי אף לאשר חוקים שהממשלה תרצה להביא. לחברי הכנסת אין אפשרות להעביר חוקים אלא בהסמכת הממשלה.

הוועדות הזמניות שהוקמו (כספים, וחוץ וביטחון) חדלות למעשה וכל פעילות הכנסת עוברת לוועדת הסכמות המורכבת, בדרך כלל, לפי יחסי הכוחות שהיו בכנסת היוצאת בין קואליציה לאופוזיציה - מה שלא קרה בכנסת הנוכחית.

בשלושה וחצי החודשים הקרובים ייאלצו ככל הנראה חברי מרצ ומפלגת העבודה להתמודד בפריימריז במפלגותיהם. בליכוד התקבלה החלטת מזכירות לביטול ההתמודדות, אך טרם עמדה במבחן המשפטי של התאמתה לחוקת הליכוד.

בניגוד לצמד המילים הנפוץ "בחירות חוזרות", מדובר בבחירות חדשות לכל דבר ועניין. זה אומר שכל מפלגה יכולה להתמודד מחדש.

משה פייגלין, למשל, כבר הודיע שבכוונתו להתמודד גם לכנסת הבאה.
(מכאן).

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכנס למליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק פיזור הכנסת





יונית לוי באולפן ׳ערוץ 12׳ - ״הכנסת מבצעת כעת התאבדות המונית. אני לא מאמינה שאני יושבת פה עכשיו בחצות הלילה ומשדרת את זה״. סיון רהב מאיר: ״הולכים להיות חיבורים מעניינים בימין. בנט לא ירוץ לבד״. ח"כ בצלאל סמוטריץ' על ליברמן: "תמונה אחרונה של האיש הציני וחסר האחריות בכנסת ישראל. בעזרת השם. שלושים שנה בפוליטיקה בלי שום חותם. המהלך היחיד המשמעותי שלו הוא טרפוד הקמת ממשלת ימין טובה".
שקרים שצריך להרוג כשהם קטנים:

היה צריך לתת לכחול לבן להרכיב ממשלה - אם גנץ היה יכול להרכיב ממשלה הוא היה יכול להשיג 60 חברי כנסת ולמנוע את פיזור הכנסת

ביבי גורר את כולנו לבחירות מטעמים משפטיים - חארטה, ההצעה לגבאי להיכנס תמורת ויתור על חסינות והתגברות, שזו בושה בפני עצמה, די הוכיח שזה לא העניין

ביבי גורר את כולנו לבחירות מטעמים משפטיים 2- לא זכור לי שהדרישה של ליברמן הייתה ויתור על החסינות או על התגברות

אביגדור ליברמן עמד על העקרונות שלו - חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

חבר כנסת אחר מהליכוד יכול להרכיב ממשלה תוך שתי דקות - יכול להיות אבל זו תהיה גניבת קולות מהזן הנחות ביותר

חוק הגיוס הוא הבעיה - אביגדור ליברמן ישב ב-85,783 ממשלות בלי חוק גיוס

ישראל ביתנו נלחמו על גיוס לכולם - לא זכור לי שליברמן דרש איזשהו גיוס לערבים או מינימום שירות לאומי

לערבים חשוב לשמור על הדמוקרטיה - הצביעו בעד פיזור הכנסת אחרי שנאמו יחד עם גנץ ואפילו לא יכלו לשם הסמליות להצביע נגד ולהגיד לציבור שיתנו לזה שנאמו איתו וישמור על הדמוקרטיה לנסות להרכיב

בחרנו מפלגה ולא ראש ממשלה - על פתק מחל היה כתוב חד משמעית בנימין נתניהו לראשות הממשלה, כל מפלגות הימין הודיעו כי יתמכו בנתניהו כי הבינו שאי תמיכה בו תתנקם בהן בקלפי, עיין ערך פייגלין

חצי הכוס המלאה: בג"ץ לא ביטל אף אחד מהחוקים שחוקקה הכנסת ה-21.


זה בזבוז של מליארדים - יכול להיות אבל זה לא מעניין באמת את הצד הצווח, לו זה היה מעניין אותם הם לא היו דורשים לבזבז זמן וכסף על נסיון של גנץ להרכיב ממשלה בלי סיכוי אמיתי

הדמוקרטיה נפגעה - יכול להיות שברמה התדמיתית אבל כל קומבינה אחרת הייתה פגיעה פי כמה וכמה חמורה יותר

 יחד עם זאת, מכיוון שהשכר החודשי של ח"כ הוא 44,000 שקל ופיזור הכנסת מבטיח לחברי הכנסת חופשה מלאה בתשלום מלא עד השבעת הכנסת החדשה באוקטובר 2019, חברי הכנסת סידרו לעצמם אמש מתנה בסך 220,000 שקל. אני מקווה שהם כבר התקשרו להודות לכם על המתנה. שילכו כולם קיבינימאט.

זהו בינתיים, אולי יתווספו עוד בהמשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה