מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 30 במאי 2019

בגץ בשרות שרותים משפטיים פוליוודים







עתירה מספר 7718/15 בבג"צ, אתמול אחה"צ.
השופטים: חנן מלצר, ענת ברון, עופר גרוסקופף.

מה היה? מספר ערבים מחמולות באיזור גוש עציון, עתרו ביוזמת ארגון "זכויות האדם", "רבנים למען זכויות אדם" אליו חברה עו"ד קמר מישרקי, העובדת בארגון "חקל", עוד ארגון "זכויות אדם" שמשדל ערבים להגיש עתירות ולהפעיל לחץ בבג"צ ועל הרשויות כדי להשיג עוד ועוד אדמות שבמקרה, נמצאות ממש בתוך או בצמוד לישובים ישראלים.
האדמה שבעתירה הנ"ל, נמצאת בקרבת הישוב שדה בר.

בשעה 16:00 בית המשפט העליון כמעט ריק מאדם. המסדרונות ריקים, האולמות פנויים. נכנסתי לאולם ג' וראיתי 3 ערבים שהגיעו ספיישל ולא בפעם הראשונה, ולצדם 2 עורכות הדין השתולות: קמר מישרקי, ונועה זומר.
מסביב לשולחן יושב גם פרקליט מטעם המדינה, וכן עורכת דין ששכר הישוב שדה-בר כדי להציל את אדמותיו, אותן הוא מעבד מעל 20 שנה. היא עשתה עבודה נפלאה, אגב.

חצי שעה של המתנה להגעת השופטים. לפני שהם נכנסים לאולם, הם מרימים טלפון למזכירת האולם ולאחר מכן כל מי שבחדר עומד לכבוד כניסת השופטים ו"משוחררים" רק כשראש ההרכב מאשר ...

האולם גדול ומרווח. שורות הישיבה ריקות פרט לשתיים הראשונות. מלפנינו על במה עצומה יושבים השופטים על כסאם הרם. יושבים ושופטים. יושבים ומחליטים ופוסקים - האם יתנו לגיטימציה להתנגשות הבאה? יתנו אישור לערבים מכפרים עוינים להיכנס לתוך עומק הישובים הישראלים כדי "לעבד" את האדמה שאינה שלהם?

כדי שתבינו: מדובר בעתירה של חמולות ערביות מאיזור גוש עציון, שבוקר אחד מישהו שכנע אותן להגיש עתירה לבג"צ ולנסות לקחת אדמה שנמצאת ממש בכניסה לישוב שדה בר. להתיישב שם הם לא יוכלו, שכן השטח נמצא בין 3 ישובים ישראלים ובצמוד לבתים ישראלים. גודל השטח: 200 דונם בקושי. הוכחות בעלות על האדמות? אין להם! אפילו "זיקה" לא הוכחה על-ידי המנהל האזרחי.
ולמה אני אומר שהם "שוכנעו"? כי את האדמה הזו מעבדים בישוב "שדה בר" מאז שנת 98'. העתירה הזו הוגשה בשנת 2015. 17 שנים שהעותרים ישבו בשקט ולא נקפו אצבע לנוכח "גניבת" אדמתם, כביכול, עד שמישהו הגיע ושכנע אותם, בהבטחות-סרק או בכסף, שהגיע הזמן להגיש עתירה לבג"צ.
הלוואי שהשופטים היו מתייחסים לזה, אך אלה העדיפו להתייחס למתיישבים היהודים כאל פולשים בפוטנציה שצריכים להוכיח שוב ושוב שעיבדו את השטח, וכלפי העותרים הערבים המגובים בארגוני השמאל הקיצוני המדושנים בכסף אירופאי - בתור "המקומיים", אלה שסביר להניח שנגזלו והפכו למסכנים ורדופים.

אחרי מסע פיתולים בלתי-נתפס של השופטים בניסיון למצוא קצה-חוט משפטי או לא-משפטי, ולמרות שאת האדמה קנו בשדה-בר כבר מזמן בכסף, לאחר 5 דקות הפסקה, חזרו השופטים והכריזו על "תיקו": אמנם אין לעותרים תכלס שום הוכחה, אבל אנחנו נשלח את המדינה לערוך בדיקות חדשות על השטח, מי היה בו ומי עיבד אותו ולעדכן את השופטים. פסק-דין ... בפעם הבאה.
המממנים מאירופה מרוצים.

לו היה מדובר בעתירה הפוכה - העתירה מזמן הייתה נדחית עם חובת תשלום הוצאות לעותרים.
ישראל 2019 ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה