מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 30 בספטמבר 2019

מונופולנד - כיצד המונופולים הגדולים משפיעים על מחירי המוצרים?






שאול אמסטרדמסקי יוצא בעקבות המונופולים הגדולים השולטים בשוק הישראלי והאופן בו הם פועלים



קוקה קולה שומרת על נתח שוק באמצעות בריונות - איומים על העסקים הקטנים שלא יכניסו מתחרים, אחרת יעלה להם במאות אלפי שקךים במענק כספי שהוענק להם ללא תמורה. אסור להכניס משקאות של המתחרים למקררים שנתנו בקוקה קולה מתנה לקיוסק. ממש מאפיה.
שופרסל כמונופול היא זו שתחליט איזה מותג להרים או להוריד מהמדף - מותגים לא יעבדו עם חנויות מתחרות. רוצה חמאה? בוא לקנות בשופרסל, כי הרשת אוסרת על תנובה למכור במכולות. רוצה עלים ירוקים לסלט כמו פיטרוזליה, כוסברה, נענע ושמיר? רק בשופרסל.  הרשת כמונופול גם תקנוס את היצרן הקטן כשבא לה על פרסום או תחזיר את המוצרים שלו שהזמינה בעודף כי היא יכולה. ברשת אפילו יביאו מוצרים לא איכותיים מעולם שלישי, כמו טורקיה וסין, כולל פירות ושימורים, במקום להביא מוצר טוב יותר וזול יותר כי הוא ישראלי שחלילה יתחרה במותג הפרטי שלה.
יבואנים רשמיים ישתמשו בלוביסטים בכנסת ויכנסו לוועדות כדי לחסום יבוא מקביל שיפגע בהכנסה שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה