מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 10 באוקטובר 2019

ראיון עבודה עם מוסר השכל




#ראיון_עבודה____

בחור צעיר אחד הגיש בקשה לראיון עבודה באחת מהחברות הגדולות.הוא הצליח לעבור את הראיונות הראשונים ונותר לו רק הראיון הסופי עם מנהל החברה.
 המנהל קרא את קורות חייו של המרואיין והתרשם מאוד!
 בראיון, שאל המנהל: "האם יש לך מלגת לימודים?"
 ‏"לא", ענה הבחור.
 ‏"אביך שילם על הלימודים?" שאל המנהל.
 ‏"כן", ענה הבחור
 ‏"היכן עובד אביך?" שאל
 ‏"אבי נפח!" אמר
 ‏המנהל ביקש שיראה לו את כפות ידיו.
 ‏ידיו היו רכות וללא רבב.
 ‏"האם כבר עזרת לאביך בעבודתו?" שאל המנהל
 ‏והצעיר ענה: "לא. הורי תמיד עודדו אותי ללמוד ולקרוא הרבה ספרים. בנוסף, הוא עושה את העבודה הרבה יותר טוב ממני!"
 ‏ ואז, אמר המנהל: "יש לי בקשה אליך. לך היום הביתה... רחץ את ידי אביך וחזור אלי מחר בבוקר."
 ‏הבחור, שראה שיש סיכוי גדול שיקבל את העבודה, קיבל את הבקשה.
 ‏כשהגיע הביתה שאל את אביו אם ירשה לו לרחוץ את ידיו.
 ‏האב חשב שהשאלה מוזרה, אבל הסכים והראה לבנו את ידיו.
 ‏הבן רחץ את ידיו של אביו באיטיות. זו היתה הפעם הראשונה שהוא הבחין שידי אביו היו כל כך מקומטות ומלאות בצלקות.
 ‏חלק מהמכות היו כל כך עמוקות שהאב הרגיש כאב כשבן נגע בהן.
 ‏זו היתה הפעם הראשונה שהבחור הבין מה היתה משמעות עבודת כפיו של אביו כדי שהוא יוכל לשלם את לימודיו של בנו.
 ‏הצלקות בידיו של אביו היו המחיר שהיא שילם על חינוכו, בית ספרו ועתידו!
 ‏מיד לאחר סיום נקיון ידיו, הלך הצעיר לנקות את הסדנה של אביו.
 ‏באותו הלילה האב והבן שוחחו ממושכות.
 ‏למחרת בבוקר, חזר הבחור למשרד המנהל.
 ‏המנהל ראה שעיני הבחור מלאו בדמעות ושאל אותו: "תוכל לספר לי מה קרה ומה למדת אתמול בביתך?"
 ‏"רחצתי את ידי אבי וניקיתי את סדנתו.
 ‏עכשיו אני מבין יותר, שללא הורי, לא הייתי כאן ולא הייתי מי שאני היום.
 ‏כשעזרתי לאבי הבנתי כמה קושי ומאמץ נדרשו לעשות מה שעשו עבורי.
 ‏עוד הבנתי, את החשיבות להעריך ולעזור למשפחתי."
 ‏אמר המנהל: "זה מה שאני מחפש בצוות שלי. אני רוצה להעסיק אנשים שמסוגלים להעריך עזרה לזולת. אנשים שיכירו בעבודתו של השני ואנשים שמטרתם היחידה בחיים *לא* תהיה כסף... התקבלת לעבודה!"

ילדים שיש להם כל מה שהם רוצים, הופכים לשחצנים וללא שמץ של מושג בהערכת הדברים.
ההורים שמגנים על ילדיהם בכל, מתוך אהבה, לא שמים לב שהם עלולים להרוס את הערכים הטובים שלהם.
לאחר סיום הארוחה, הניחו לילדיכם להדיח את הכלים. חלקו את מטלות הבית בין בני המשפחה. למדו את ילדיכם להעריך את המאמץ של האנשים, להכיר את הקשיים בעולם וללמוד את היכולת לעבוד עם אנשים אחרים.

אם אהבתם שתפו תעבירו הלאה את המסר:)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה