מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 23 ביוני 2023

משוחררים: המהפיכה המינית החדשה - Liberated: The New Sexual Revolution (2017)

 


בשנת 2017 יצא סרט דוקומנטרי שנועד לתעד את המהפכה המינית של העידן החדש - משוחררים: המהפיכה המינית החדשה - Liberated: The New Sexual Revolution (2017) . אפשר לצפות בו בנטפליקס למי שיש מנוי לא עלינו או לצפיה ישירה ללא תרגום בקישור המצורף. הסרט מתעד את המתירנות המינית של סטודנטים במסיבות הסמסטר אביב. לכאורה מתועדת כאן תופעה של מהפכה מינית חדשה. לא כך הדבר.

הסרט מתמקד בחוויות של צעירים, במיוחד סטודנטים, ובנקודות המבט שלהם על מיניות, הוק- להעלות תרבות, הסכמה והשפעת הטכנולוגיה והמדיה החברתית על מערכות היחסים והחוויות המיניות שלהם. מטרת הסרט התיעודי היא לשפוך אור על האתגרים וההשלכות הנובעות מהדינמיקה המשתנה הללו. הוא בוחן נושאים כמו החפצה של נשים, נורמליזציה של סקס מזדמן, השפעת הפורנוגרפיה והקווים המטושטשים סביב הסכמה בחברה העכשווית.

הנושא המרכזי הוא האתגרים שהולכים ומתרחשים בקרב סטודנטים בתקופה המודרנית הקשורים למיניות ויחסים מיניים. הנערות מצטיינות בסרט זה בזכות התפשטות תרבות ההתעניינות המינית והקשרים המיניים ביניהן ובין הגברים בעידן המודרני, והם ניצבות בפני כמה אתגרים - תפשטות תרבות התוכניות הספורטיביות והתכנים המיניים: הנערות נמצאות בעידן שבו תוכניות הטלוויזיה, הסרטים, והמדיה החברתית מעניינים ומשפיעים על התפיסות וההתנהלות בנוגע למיניות. הן מוצגות לפעמים כאובייקטים מיניים וחלקן חשובות להתמודד עם לחץ להתאים לתפיסות או תרכובות שניתן לראות במדיה ; תרבות הסקס הפומבית ותוחלות החברה: הסרט מעסיק גם את האתגרים שנובעים מתרבות הסקס הפומבית במוסדות האקדמאיים ובחברה בכלל. הנערות מתמודדות עם לחץ חברתי ותוחלות שמצפות מהן להתאים לסטנדרטים מיניים מסוימים, ולפעמים הן נתקלות בהתמודדות ; אי שוויון מיני: הסרט מדגיש את האי שוויון המיני שעדיין קיים בחברה בינות הגברים והנשים. הנערות עשויות להתמודד עם התמודדות עם אלימות מינית, עובדות מיניות לא רצויות ותמיכה חברתית חסרה במקרים של התעללות מינית ; חששות ולחצים רגשיים: הסרט מביא לידי חשיבות את החששות והלחצים הרגשיים שהנערות יכולות לחוות במערכות הקשרים המיניים הקיימות. הן עשויות להתמודד עם בלבולים רגשיים, חשש מדעתן המינית ולחץ להתאים לסטנדרטים חברתיים מסוימים ; קשיים בהבנת הגברים ויחסי המיניות: הסרט מדגיש את האתגרים של הנערות להבין את הגברים ואת יחסי המיניות ביניהן. הן עשויות להתמודד עם התמודדות עם תפיסות שונות של גברים לעניין המיניות, קושי בבניית קשרים רציניים ומערכות יחסים בריאות.

אחד מהאתגרים שבאים לידי ביטוי בסרט הנו השימוש בגוף על ידי הסטודנטיות כדי למשוך את תשומת הלב של הגברים. הדבר אינו נובע מתוך תחושת בטחון עצמי גבוהה, שחרור מיני או קידום מעמד האישה מצד הסטודנטיות אלא כדי להשיג קרבה של בני המין השני ולמשוך תשומת לב. נאמר במספר גרסאות על ידי משתתפים ומשתתפות שברור שקשרים לא יתפתחו מהחגיגות המיניות בחופשת האביב וכן, המטרה של הסטודנטיות היא למשוך את תשומת הלב של הסטודנטים, להרגיש מועצמות, במרכז העניינים, מושכות ועוד. יחד עם זאת, נראה כי קיים חוסר הבנה בסיסי ביחסים שבינו לבינה.

אתגר נוסף הנו בעיית ההטרדות המיניות והתקיפות המיניות. לחץ מופעל על סטודנטיות להתפשט, לאפשר מגע לא רצוי כמו ליטופים לא רצויים באזורים אינטימיים, לחשוף את החזה בציבור ועוד. חלקן קופאות, אחרות מכות. סטודנטים מכנים סטודנטיות שמסרבות להתפשט בשמות כמו מופקרת. אך גם יש כאלו שלא יכולות להתנגד. לא בטוח שהנשים מאפשרות את קיום יחסי המין מתוך הסכמה ורצון מלא מההתחלה ועד הסוף גם בלי שמעורבים סמים ואלכוהול

לקראת סוף הסרט אף דווח על אונס קבוצתי בחוף כשרבים רואים שמחזיקים לסטודנטית את הרגליים והיא חסרת הכרה. הסובבים לא מונעים את האונס, חלק אפילו מצלמים. אחדים שמנסים להתערב, זורקים איזה אימרה לאויר ולא מתערבים מעבר, לא מנסים למנוע את התקיפה. מדובר בתופעה נפוצה ביותר בקרב מסיבות הסטודנטים בארהב, המכונה כ"Pulling Train” - מאחר והמעורבים מחכים לתורם כמו קרונות רכבת אחרי הקטר או כ”Gang Bang” - מונח המקביל לאונס קבוצתי. לא פעם, מעורבים במקרים אלו שימוש בסמים ואלכוהול במטרה לנטרל את הקורבן. התוקפים אינם רואים את המעשה כאונס, אלא כחלק מהחגיגה, מהמסיבה. להשקפתם המעוותת, הקורבן מעוניינת בכך. לכך מתווספת תופעת המציצנות על ידי מי שאינו מעורב באופן ישיר באונס, אלא רק צופה בכך בלי להתערב. לנאנסת אין יכולת להתנגד ואין לאן לברוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה