מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 24 במאי 2012

אזהרה אפידמיולוגית מפני העסקת מסתנני עבודה במטבחים ציבוריים

 
 
 
לחובבי המסעדות !!! אוהבים לאכול בחוץ?שוקלים להזמין קייטרינג לארוע? תבדקו טוב - טוב אם מועסקים עובדים זרים מדרום אפריקה במטבח!
היום בבוקר התארח פרופסור רפי קרסו בתוכנית של אורלי וגיא בערוץ 10 וממש יצא באזהרה לאוכלים במסעדות ובמטבחים ציבוריים שמעסיקים סודנים\אריתראים !!! 
 לדבריו של פרופ ' קרסו אחרי שעה ו-27 דקות מסביר, כי אם חיים 30 אנשים בדירה של 2 חדרים והם ישנים אחד ליד השני, כשאחד מהם חולה במחלה, לא פלא שכולם יקבלו אותה. חלק מהמסתננים / פליטים חולים במחלות של העולם השלישי כמו שחפת, איידס, חצבת, מלריה. בנוסף,  משרד הבריאות פרסם בסוף- 2010 נתונים מדאיגים על האוכלוסייה הזאת . 17% מנשאי איידס ו-13% מחולי שחפת - פליטי









למי שלא יודע, רפי הוא רופא מתנדב במרפאת הזרים ולדבריו, מרביתם חולים ואו נשאים של שחפת וחצבת ומהווים איום ממשי על בריאות הסועדים. דבריו מגובים על ידי מד"א ובנק הדם שמסרבים להשתמש בדם שנתרם על ידי מי שהיה בדרום אפריקה ב-7 השנים האחרונות. 
 
לא מדובר כאן בקריאה גזענית. אל תשכחו שבמשך 2,000 שנות גלות גם היהודים היו פליטים מארצם. מעבר למיעוט הפליט, רוב המסתננים מדרום אפריקה הנם מהגרי עבודה. מרביתם פליטים מתחזים. אם מישהו יידבק, אני מקווה שזה לא בגלל שהעובד הדביק בכוונה. עם זאת, לידיעתכם, הם מכינים את הסלטים ושוטפים כלים.  המעסיקים שולחים אותם מהמטבח לנקות שרותים ולאחר מכן הם חוזרים למטבח.  אין פיקוח ואין בקרה.
פרופסור קרסו טען שגם אם העובד הוא רק עובד נקיון הסכנה בהדבקות עקב מגע בברזים, ידיות וכדומה גדולה.
לא ניתן לטעון שפרופסור קרסו נוהג בגזענות כי הוא בין הרופאים שמתנדבים לטפל בהם - הוא מגלה אחריות ציבורית. מדובר באזהרה אפידמיולוגית אתית.

דבריו בתכנית של אורלי וגיא נאמרו כדי להציף בעייה , ולהעלות בפני המדינה ורשויותיה את הצורך לטפל בדחיפות בבעיה הומנית, אנושית ובריאותית. רוב נשאי האיידס החדשים הנם עולים חדשים ועובדים זרים. נתון נוסף שמסר : 50% מבדיקות האיידס החיוביות הם מקרב הסודנים ולא ניתן לאתרם לאחר הבדיקות. אפריקה השחורה היא יבשת זרועה במחלות ומגפות. עובדה היא, שתוחלת החיים בדרום אפריקה עומדת על 47 שנים בלבד. להלן פריסת ריכוזי חולי האיידס באחוזים בהתאם למדינות השונות באפריקה:
 
 והנה ההשוואה באחוז נשאי האיידס באוכלוסייה בין דרום אפריקה יחס לעולם:



 איפה האגודה לבריאות הציבור כשצריך אותה?

2 תגובות:

  1. הטפשת לא נפסקת .סודן זה לא דרום אפריקה ואריתראה עוד פחות ,
    ולכל אורך המאמר הדרום אפריקה חוזר . ארגוני זכויות ועזרה ורודפי
    צדק אחרים לא הגיבו על דברי הבלע -הם לא חולים אלא זקוקים לטיפול
    ואם צדיקה או שומרת זכויות תיאנס ותידבק באיידס שחפתי ומולגתי
    חלילה ,פשוט מזל רע .

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שלא צפון אפריקה זה דרום אפריקה - אפריקה השחורה זה דרום אפריקה.
      אתה מוזמן לאכול מידו של חולה שחפת
      חולי שחפת צהבת ואיידס? לא בבית ספרנו

      מחק