מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 2 ביולי 2019

טכנולוגיית הוידאו - צ'ט [שיחות וידאו] קיימת מזה 83 שנים







כבר לפני 83 שנים, הייתה טכנולוגיה שאפשרה לדבר בטלפון ולראות את האדם שאיתו אתה מדבר - גרסה קדומה של הוידאו הצ'ט המוכר היום.
המדינה הראשונה שבה התקיימה שיחת טלפון כזו הייתה גרמניה, בשנת 1936. פרויקט הפיתוח הובל על ידי מדען בשם ד"ר גאורג שוברט, שהעניק לטכנולוגיה החדשה את השם הגרמני למדי Gegensehn-Fernsprechanlagen. מי שלקח על עצמו להניח את התשתית הנחוצה ולהטמיע לתוכה את הטכנולוגיה היה שירות הדואר הגרמני, שפרש כבלי תקשורת לאורך הקילומטרים המפרידים בין ערים שונות, כך שדוברים משתי ערים יוכלו לשמוע ולראות זה את זה, כל אחד ממקום מושבו המרוחק.
ב־1 במרץ 1936 השירות הושק ונחנך על ידי שר הדואר הגרמני, שישב בברלין, וראש העיר לייפציג, שישב מן הסתם בלייפציג, שדיברו איש עם עמיתו בטלפון.
כדי לקיים שיחה ב-GF, אם לקצר את השם לראשי תיבות, נדרשו שני המשוחחים לשבת כל אחד בתא יעודי של שירות הדואר, שם דיברו ושמעו דרך שפופרת טלפון רגילה, בזמן שעל הקיר מולם הוקרנה התמונה שנקלטה על ידי המצלמה בתאו של בן־השיח, שבו הוקרנה תמונתם גם כן.
ההישג הטכנולוגי היה מרשים, כפי שניכר למשל בתיאור של המגזין האהוב על כולנו "מכניקה פופולרית", מהדורת אוקטובר 1938, אבל שילוב של תעריפי שימוש גבוהים ועלויות תחזוקה ופיתוח שנעשו בלתי אפשריות עם פרוץ המלחמה דנו אותו לקיפאון








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה