מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 8 במאי 2012

הטעיית צרכנים בהום סנטר ראשון לציון


השבוע אני עוברת דירה. הכל חתום הכל מוכן, כמעט.
דירת היעד חתומה מבחינת חוזה השכירות, המפתח אצלי, ניקיתי וצחצחתי. אפילו הספקתי להעביר את החשבונות על שמי. לקחתי הפסקה מהאריזה ומחר המובילים מגיעים. לקחתי הפסקה מהאריזה כדי לכתוב את הרשומה הזו. הלכתי ביום חמישי שעבר להום סנטר סניף ראשון לציון מערב ברחוב הלח"י, אזורה תעשיה החדש בראשל"צ, כדי לקנות כמה דברים לדירה להתחלה חדשה - סולם, וילון אמבטיה, מושב לאסלה [תוצרת הארץ אפילו היה חשוב לי - הפכתי את החנות, ויתרתי על יפים ומעוצבים, בסוף מצאתי אחד פשוט של ליפסקי] וכדומה.
הפעם הרשומה הזו מתמקדת בוילון האמבטיה שרכשתי בסניף של הום סנטר ביום ההוא. בהום סנטר, מחלקת אביזרי אמבטיה יש קיר שלם המתפרש לכל אורך המחלקה. להלן מצולם חלק ממנו. אם תשימו לב, בתחתית הקיר בצד ימין יש שלט. כן, מדובר בטריק שיווקי נבזה שמבוצע על ידי הום סנטר.


שימו לב כמה בעיות יש במבצע אחד קטן של וילון אמבטיה בהום סנטר - רואים שם את השלט אי שם למטה? בוא ננסה לקרוא מה כתוב בו. כן, צריך להתכופף. קצת הרבה להתכופף וחלקנו לא כל כך צעירים, עם בעיות בברכיים, בגב וזקוקים למשקפיים.

 בשלט כתוב בכתב מודפס בשחור בולט "מגוון וילונות אמבטיה". אם כבר אתם יכולים לקרוא את החלק הזה בשלט, לא ניתן לפספס את המחיר שנפרס על כ-2/3 מהשלט בצבע אדוםמודגש נרשם 29.99. בקטן יותר רשום ש"ח, המטבע הרשמי של מדינת ישראל. מזל שלא דולר. אפילו דירות הפסיקו להשכיר בדולרים....
נכון שהמבצע מעולה? מגוון וילונות אמבטיה ב-29.99 שקלים בלבד. אהה... אבל בטח יש כאן קאץ'. בעלי הניסיון מביינינו מודעים לכך שצריך להתאמץ ולקרוא גם את האותיות הקטנות - לא סתם שמו את השלט אי שם למטה והדגישו את מגוון הוילונות ב-29.99 - כדי שלא נראה את האותיות הקטנות. מעניין מה כתוב שם?
התקרבתי ממש מאוד כדי לקרוא את מה שכתוב. תוקף 24.4.12 עד 28.5.12. זה היה ב-3.5.12 - המבצע עדיין בתוקף. "ממגוון המקטים המשתתפים במבצע" - למה יש לי הרגשה שאני אפול בחלק הזה? בשלט לא מצויינים מספרי ברקודים ולא מצויינים ברנדים של וילונות אמבטיה. יותר מכך, בשלט רשום "מגוון וילונות אמבטיה" וש"המחיר הרגיל מופיע על גבי המוצר" - קרי, הפרדה בין המוצרים במחיר המוצג [ וילונות אמבטיה ב-29.99 ש"ח], אם הם קיימים כמובן, למוצרים שהמבצע אינו תקף לגביהם, אם בכלל יש מוצרים שאינם משתתפים במבצע. מסתכלים ימינה-שמאלה, אין את מי לשאול. מסתכלים למעלה-למטה, אין עלון פרסומי שמפרט את מגוון הוילונות המשתתפים במבצע. זה בטח כל וילונות האמבטיה שתלויים על הווים עם הפרונט קדימה. בהמשך הקיר, יש וילונות שתלויים בדוך, על הצד ולא עם הפנים ללקוח. זו הפרדה ברורה וגם התצוגה רחוקה יחסית מהשלט.
השתדלתי לצלם את הקיר ברצף. הנה תראו:




רואים את השלט מבצע למטה שמבטיח שהמבצע תקף לגבי מגוון מק"טים, קרי יש מבחר? אז תראו איזה מבחר:





רואים שיש רצף של כל הוילונות. עם זאת, רוב הוילונות עם הפנים לחנות  וחלקם תלויים על מוט באופן שונה.








בכל אופן, אני בוחרת וילון אמבטיה אותו רציתי ולא היה רחוק במיוחד משלט המבצע - מהסוג שפניו היו תלויות לכיוון הלקוח. אני מגיעה לקופה במטרה לעשות חשבון ותנחשו מה אני מגלה בקבלה? שהמחיר אותו שילמתי לא היה 29.99 כמו שהבטיח המבצע אלא קרוב יותר ל-89.99 כפי שהיה כתוב על המוצר. הרי אחד מתנאי המבצע הנו שעל המוצר יופיע מחירו הרגיל של הפריט ויהיו מגוון ברקודים.
כאמור, בר דעת צריך לדעת מה הוא קונה? האם בכלל יש טעם לנסות לשלול מוצרים שאינם במבצע? איך אפשר לנחש הפרדה בין פריט במבצע לפריט לא במבצע אם יש בכלל בחירה בין כזה לאחר? יש בכלל מוצרים שאינם במבצע? יש בכלל מוצרים במבצע? הרי השלט מעיד על מגוון מוצרים! לא קיימת הפרדה פיזית בין המוצרים שמשתתפים במבצע לבין אלו שלא משתתפים במבצע. לא ניתן להבין באופן חד משמעי שיש הפרדה במגוון ושהמבצע לא תקף על חלק מהמוצרים. לא ניתן לזהות את המוצרים שכן משתתפים וזה אבסורד שצריך לחפש את מי לשאול - הייתי במחלקה שעה וחצי ולאהיה את מי לשאול. המבצע אמור להיות בתוקף על מגוון וילונות האמבטיה מכיוון שלא ניתן היה לשלול אף פריט. הן המבצע והן מגוון הפריטים המשתתפים במבצע הוצגו באופן מטעה באופן בו לא ניתן לשלול שהפריט אינו משתתף במבצע ואני בטוחה שמדובר בדבר המנוגד לחוק ולהנחיות של משרד התמ"ת. מדובר בהטעייה מכוונת של הום סנטר.











3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. צריך לברר אילו וילונות אמבטיה יש בהנחה לפני שהולכים לשלם עליהם בקופה

    השבמחק
    תשובות
    1. אם כתוב על השלט למה לברר שוב?
      זה לא מוגבל למקט אחד אלא למגוון מקטים ולכן לקחתי וילון שנמצא על הקיר מעל לשלט מאחר ולא הגבילו למקים מסויימים כפי שניתן לראות מהתמונות
      מעבר לכך לא היו יועצים וחיכיתי במחלקה אחר שכרז מספר פעמים מעל לחצי שעה

      מחק