מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 18 במרץ 2014

מעלה קרחות - פרק 1 לצפייה ישירה - כשהטייקונים מוחקים חובות של מליארדים









כעשרה מיליארד שקלים - ובמספרים, 10,000,000,000 - נמחקו מהפנסיה של כולנו רק בשנה האחרונה, בשל ה"תספורות" לענקי המשק שנקלעו לחובות.
לב לבייב מחק 1.5 מיליארד שקלים, מוטי זיסר 2 מיליארד שקל ויצחק תשובה עשה תספורת ל-1.5 מיליארד שקל. נוחי דנקנר עשה תספורת צנועה יותר, בסך 600 מיליון שקל. לרשימה זו מתווספים גם מחיקות החובות של עידן עופר, יוסי מימן, אילן בן דב והרצל חבס. לסיכמו של חישוב, מסתבר שהטייקונים מחקו כ-10 מיליארד שקלים  מהפנסיה של כולנו רק בשנה האחרונה.
הנושים, להם תשובה היה חייב כסף, החליטו לקחת את מה שהיה בבנק באותו רגע במקום להשתלט על חברת דלק נדל"ן ולקחת אותה מידיו של תשובה. בכך, במקום שיצחק תשובה ישלם חוב של 2.2 מליארד שקלים בשם דלק נדל"ן, הוא שילם 700 מיליון שקל בלבד. על מנת לשלם את 700 מליון השקלים הוא מכר נכסים של החברה שהתבררו כשווים יותר ממיליארד שקלים. למעשה, תשובה הרויח מהתספורת  פעמיים. לעומתו, 
האבסורד הוא, שבשנתיים האחרונות ההייטק הישראלי חגג עם אקזיטים - וויז, וואטס אפ וכדומה. כמובן שבעלי קרנות הפנסיה ואת חסכונותיו של הציבור שבכספם הבנקים משחקים לפי גחמותיהם, לא ראה שקל מכך. מנהלי ההשקעות העדיפו להתמקד בניירות הערך של הלווים הגדולים (הטייקונים) או באפיקי השקעה מסורתיים כמו נדל"ן.

 


הטייקונים שבבעלותם חברות ציבוריות מבקשים כסף  מהבנק ומקבלים אותו, ללא ביטחונות, ללא ערבות אישית אבל עם תספורות מתי שרק צריך. לא נפתחים נגדם הליכי הוצאה לפועל, בניגוד לאזרח הקטן שחייב לבנק כמה אלפי שקלים ולכן, נפתח הליך מימוש נכסים וערבויות. לאותו אזרח קטן, יש מספר לא מבוטל של תיקי הוצאה לפועל, נושים שלא מגיעים להסדר עמו בבית המשפט אלא משתמשים בצוויי מעצר, עיקולים וכל מה שמתיר החוק ב"מלחמה" בחובות לבנקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה