מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 24 במרץ 2016

דיני נפשות - פרק ד', כשהמשפחה מתגרשת בבית המשפט










מדוע כל כך הרבה מקרי גירושים מגיעים לתלונה במשטרה, פשיטת רגל וניתוק כפוי מהילדים? האם בתי המשפט למשפחה גורמים נזק לילדי הגירושים?
הסדרה המטלטלת של אורנה בן דור "דיני נפשות" מציגה את מערכת בתי המשפט למשפחה במלוא כיעורה. בפרומו מופיע עו"ד יניב מויאל שמסביר כי מדובר בתמנון רב זרועות. ברגע שהתמנון לוכד אותך, לא תוכל להשתחרר מלפיתת החנק ל 10 שנים. רק אחרי שילעסו אותך ואת בן/בת הזוג, אולי... יניחו לך, אם לא תתאבד על הדרך.
זהו סיפורו של האב אלי דניאל. גרושתו חטפה את שני ילדיו אלה ואלרואי לחו"ל ונעלמה. אלי לא יודע מה עלה בגורלם של ילדיו כבר שנתיים, והקשר עם ילדיו, אבד. אין לו טלפון, כתובת או שביב מידע, היכן נמצאת גרושתו עם ילדיו. זה מה שנשאר לאלי דניאל מילדיו. ארון בגדים, מלא בבגדים שוודאי קטנים עליהם. מדפים עמוסים בצעצועים שלא מתאימים יותר לגילם. וזכרונות. רק זכרונות.
שופטת ביהמ"ש מחוזי ירושלים (בדימוס) ומייסדת ביהמ"ש לענייני משפחה ירושלים חנה בן עמי:כמות העבודה של כל השופטים, לרבות שופטי בית המשפט למשפחה, ואולי במיוחד הם, היא עצומה. אבל בעוד ששופט שלום או מחוזי יכול לקחת תיק תביעת נזיקין או כתב אישום ולהגיד "אני אתחיל לדון בו בעוד שנה ואם מגיע פיצוי, אז ניתן הפרשי הצמדה וריבית "והתיק ינוח". בענייני משפחה, הכל בוער, הכל מתהווה. כשיש ילדים, הילדים האלה בכל יום גדלים בעוד יום, ואם הם לא רואים את אבא שלהם במשך שנה, אז יש שם תהליכים שנוצרים עקב אי הראייה שלו, וכשהוא רואה אותם כעבור שנה, זה ילדים אחרים. זה לא כסף שאתה שם בצד ואתה אומר לעצמך "אני אפצה על הזמן שעבר". אתה לא יכול לפצות בילדים על זמן שעבר. שופט שהולך לפי הספר, יביא את התיק לסיום אחרי ארבע-חמש שנים, כשמהפיכה עולמית קרתה שם. הזוג במלחמת עולם נוראה. הוא יכתוב פסק דין, זה לא יהיה מרוצה, זה לא יהיה מרוצה. הילדים יהיו בתווך אומללים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה