מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 25 במרץ 2016

God on Trial (2008)





היום לפני 9 שנים (25.03.2007) - ארני צ'יימברס מגיש תביעה נגד אלוהים.
ארני צ'יימברס, חבר לשעבר במשך 37 שנים בבית המחוקקים של מדינת נברסקה, הגיש ב-2007 תביעה נגד אלוהים וביקש כי הנתבע יוצא להורג על ידי זריקת רעל. לטענתו, אלוהים אשם בפעילות טרור משום שהוא מפיץ "אימת מוות והרס בקרב מיליונים מתושבי כדור הארץ". בית המשפט של נברסקה ביטל את התביעה, בטענה כי לא ניתן לזמן את הנתבע לדיון היות שכתובת המגורים שלו אינה נמצאת ברישומים.
הסופר ניצול השואה אלי ויזל סיפר שהיה עד למשפט לאלוהים שנערך על ידי שלושה אסירים יהודיים בטענה שנטש את העם היהודי בזמן השואה. בהתבסס על חוויה זו כתב ויזל את המחזה והרומן "המשפט של אלוהים" המתרחש בכפר אוקראיני ב-1649 לאחר פוגרום שנעשה ביהודים. בסיפור שלושה זמרים נודדים מגיעים לכפר על מנת להופיע, ובמקום זאת עורכים משפט ראווה לאלוהים על כך שאיפשר את הטבח. לבסוף אלוהים נמצא זכאי לאחר שאדם זר מציג את נאום ההגנה היחיד והמשכנע. לבסוף מתגלה שהאדם שהגן על אלוהים היה למעשה השטן. על בסיס הרומן הופק הסרט אלוהים על דוכן הנאשמים.




אלוהים במשפט (2008) by hebtrail



Awaiting their inevitable deaths at one of the worst concentration camps, a group of Jews make a rabbinical court to decide whether G-d has went against the holy covenant and if He is the one guilty for their suffering. Wondering about the meaning and modalities of their triage, presumably to live or burn, Jewish Auschwitz barrack mates start to debate on how or why God can allow (his) people to suffer such fatal misery, which even further divides a devout father and his liberal son. They eventually form a Thora court, which hears theological argumentation as well as practical considerations. Written by KGF Vissers



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה