מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 10 ביוני 2016

Limahl - Never Ending Story - 1984






היום לפני 37 שנה (10.06.1979): יוצא לאור הספר "הסיפור שאינו נגמר" של מיכאל אנדה.
ילדי שנות ה–80 לא יזדקקו כנראה להסבר שעומד להגיע, אבל בסטיאן בלתזר בוקס הוא גיבור, או אחד משני הגיבורים, של האפוס הפנטסטי, מלא הדמיון והעומק, "הסיפור שאינו נגמר". הספר, ספרו הידוע ביותר של מיכאל אנדה, יצא בשפת המקור גרמנית ב-1979, באנגלית ב-1983 ובעברית ב-1984. הסרט "הסיפור שאינו נגמר" יצא גם הוא ב-1984, והיה להצלחה אדירה.
ממלכת פנטזיה עשויה מהסיפורים שנבראים במוחם של בני האדם, כך שבין שלומה של הממלכה לעושרו הרוחני של הקורא עומד קשר עמוק, בל יינתק. מיכאל אנדה, יליד 1929 שמת בקיץ 1995, היה בנם היחיד של פסיכולוגית וצייר איש הזרם הסוריאליסטי. מלחמת העולם השנייה היתה חוויה מעצבת בשבילו. לא רק בגלל הזוועות שהכירו כולם אלא משום שבשנת 1936 הוכרזה עבודתו של אביו "מנוונת" ונאסרה. האב, כך סיפר לימים בנו, עבד בסתר. המסרים העמוקים על אודות הצורך בדמיון, בעושר פנימי רבגוני, כדי להבטיח את קיומו של העולם, נדמים נאיביים הרבה פחות בנסיבות הללו. כך אולי גם יתר הנושאים הנטענים במניעים עמוקים, אפלים יותר. והנה תזכורת נדרשת לעלילותיו המפותלות של הספר. בסטיאן היתום מאם, הוא שמנמן, איננו מקובל מבחינה חברתית, ותלמיד גרוע שנשאר כיתה. מוצא בחנות ספרים עתיקים ספר שעל כריכת העור שלו מוטבע סמל מפותל: שני נחשים האוחזים זה בזנבו של זה. הוא גונב אותו ומסתגר בעליית הגג בבית הספר שלו, שם הוא נשאב לקריאה. ממלכת פנטזיה, קורא בסטיאן, בצרה. לא קשה להבין מדוע הועמד "הסיפור שאינו נגמר" בשורה אחת עם ספרים על־גיליים כמו "פיטר פן" או סדרת "נרניה".
הנושא העיקרי בו מטפל הספר הוא כוחו של הדמיון והתלות ההדדית שבין קיומו של עולם הדמיון וקיומו של עולם המציאות.
נושא נוסף הוא חיפוש עצמי. מסעו של בסטיאן ברחבי פנטסיה הוא למעשה מסע בתוך עצמו, המהווה עבורו תהליך התבגרות שבסופו הארה. כמו בהאלכימאי, גם כאן מגלה הגיבור, בסופו של דבר, כי הכח לשנות את חייו טמון בו-עצמו








Turn around
Look at what you see
In her face
The mirror of your dreams

Make believe I'm everywhere
Given in the light
Written on the pages
Is the answer to a never ending story
Ah

Reach the stars
Fly a fantasy
Dream a dream
And what you see will be

Rhymes that keep their secrets
Will unfold behind the clouds
And there upon a rainbow
Is the answer to a never ending story
Ah
Story
Ah

Show no fear
For she may fade away
In your hand
The birth of a new day

Rhymes that keep their secrets
Will unfold behind the clouds
And there upon a rainbow
Is the answer to a never ending story
Ah
Never ending story
Ah
Never ending story
Ah
Never ending story
Ah




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה