מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

כשהמוקדן חירום של המשטרה מבצע את התפקיד שלו כראוי (או שלא)


משטרת ישראל חוטפת בשנים האחרונות ביקורת ציבורית רבה בגין תפקודה הלקוי. כיום, מבחינה תדמיתית, מקצועית - תפקודית ואיכותית, המשטרה הישראלית נמצאת בקרשים. התפקוד הלקוי של הארגון שאחראי על הבטחון והסדר בישראל בא לידי ביטוי החל מתפקודו הלוקה בחסר באופן חמור של מוקד המשטרה בהתמודדותו עם פניות ציבור, דרך חוסר מקצועיותם של שוטרים, קבוצת האיכות הנמוכה מלכתחילה של המגוייסים למשטרה והפעלת אלימות שלא לצורך כנגד אזרחים בהזמנה תאגידית, שחיתות אופיינית ופרוטקציה, וכלה בתפקודם הגרוע של השוטרים בשטח ומדיניותם הלא תקינה של השר לבטחון פנים אהרונוביץ והמפכ"ל דנינו כנגד פשעים כגון פשעים לאומניים של בני מיעוטים מהצד הערבי כנגד יהודים ובפרעות, עבירות מין, עבריינות, התמודדות עם תאונות דרכים, פשיעה וכדומה. תפקודה הלקוי של המשטרה נכשל בביקורות שוב ושוב.
כל אחד נפגש בשלב כזה או אחר עם הטמטום המאפיין את המשטרה והשוטרים. להלן רק דוגמא לאוולת ולחוסר מקצועיות בה נתקלתי היום בתשע בבוקר על כביש מספר 1 אחרי מחלף בן גוריון לכיוון מערב, 200 מ' מכביש 4, שם עמד שוטר מחוץ לניידת שחנתה בשול ימין, וחיפש נהגים שמדברים בסלולרי. 100 מ' ממנו, בנתיב הקרוב לנתיב השמאלי ביותר, עמדה יונדאי אפורה כמדומני עם שמשות שבורות ורכב נוסף עמד מימין לה במרחק של לפחות 2 נתיבים, גם הוא לא פחות שבור.
 אני בטוחה שאני לא הראשונה שמדווחת למוקד על התאונה. אני בטוחה שגם השוטר שעמד במקום ראה את התאונה. אבל הוא עמד עם הגב לתאונה, מסתכל על הרכבים הנוסעים לכיוונו ממחלף בן גוריון והמשיך לחפש נהגים שמדברים בסלולרי במקום להציב משולש "מחסום: תאונה", לכוון את התנועה וכל הפעולות הנוספות ששוטרים עושים כשיש תאונה בכביש סואן. כי זמן זה כסף.
לכן, אני מתקשרת למוקד 100 כדי לדווח על התאונה ועל הדרך שאלתי "יש כאן שוטר. למה הוא לא מטפל בזה?"
 בתגובה, המוקדן תקף אותי מילולית וצעק את המשפט היחיד ששילב במהלך שיחה "גברת, את לא תגידי לשוטר מה לעשות!" וניתק את השיחה - בלי לשאול אם יש פצועים, לוודא מיקום וכו'. בהזדמנות אעלה את ההקלטה של השיחה.
מקרה זה אינו חד פעמי. נוכחתי לדעת, לצערי, כי מוקד החרום של משטרת ישראל אינו ראוי להערכה. דוגמא נוספת ליציאה באין כניסה שהותירה אותי פעורת פה התרחשה כשדיווחתי למוקד על יריות מכיוון שכונת הרכבת בלוד על בתי היהודים בשכונה שלי. בתגובה, אמרה המוקדנית "אני לא מבינה למה זה מפריע לך שהם יורים". גם שיחה זו מוקלטת. אם כך נראה השרות אותו המשטרה מספקת, מן הראוי לפרק אותה ולהרכיב אותה מחדש.

להלן ציטוט משיחה אחרת שבוצעה למוקד החרום של המשטרה:

מוקדן: "משטרה שלום, היכן מקרה החירום?"
אזרחית: "רחוב XXX 123"
מוקדן: "אוקיי, מה קורה שם?"
אזרחית: "אני רוצה משלוח פיצה"
מוקדן: "גברתי, הגעת למוקד משטרה..."
אזרחית: "כן אני יודעת. אני יכולה להזמין פיצה גדולה, חצי פפרוני חצי פטריות?"
מוקדן: "אני מתנצל, את יודעת שצלצלת למוקד 911?"
אזרחית: "כן ודאי, האם אתה יודע כמה זמן זה ייקח?"
מוקדן: " אוקיי גברתי, האם הכל בסדר שם? האם יש לך מקרה חירום?"
אזרחית: "כן"
מוקדן: "את לא יכולה לדבר כי מישהו נמצא לידך בחדר?"
אזרחית: "כן זה נכון. האם אתה יודע כמה זמן זה ייקח"
מוקדן: "יש לי ניידת קרובה לביתך. האם יש במקום כלי נשק?"
אזרחית: "לא


מתברר שמדובר במקרה של אלימות במשפחה, כשבן זוגה של האזרחית עיצב לה מחדש את הפנים והגוף. המוקדן חשב קדימה בסיום השיחה ואף בדק את היסטוריית הדיווחים למוקד מהטלפון ממנו התקשרה אותה אזרחית. ואכן, הדבר חיזק את חשדו שמדובר באירוע אמת ולא במתיחה או בטעות במספר - מתברר שהיו דיווחים בעבר על אלימות במשפחה והמדווחת לא יכלה לדבר מאחר והייתה נתונה בסכנה. ההבדל בין מקרה זה למקרים שצויינו לעיל הנו שהמקרה לא התרחש בארץ, אלא בארצות הברית. בארץ, המוקדן היה מנתק את השיחה עוד בזמן שביקשה פיצה לראשונה כי החליט שזוהי מתיחה.



להלן דוגמא של שיח טלפון שביצועו 3 נערים למוקד המשטרה במהלך חטיפה על רקע לאומני. ניתן לשמוע את אחד מהנערים לוחש שהם נחטפו ונשמעה יריה ברקע, אבל במוקד הגדירו את השיחה כמתיחה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה