מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 4 באפריל 2016

עבדת על המוקד חירום של המשטרה? לא תוכל לצעוק יותר זאב! זאב!






התקשרתם למוקד 100 כדי לבדוק אם יש קולה בברז או מה השעה? חוק חדש ידרוש לחסום אתכם לשירותי משטרת ישראל. הצעת חוק חדשה תאפשר למשטרת ישראל לחסום אנשים שמטרידים את מוקד 100. לדבריה של דוברת משטרת ישראל מירב לפידות: "20% מכלל השיחות הן שיחות הטרדה". דנה ספקטור מנגדת לחוק, מאחר ולדבריה, מדובר מהסוג הגרוע ביותר. בעל הקו אינו אחראי במידה וילד החליט לחגוג לו על הטלפון. מעבר לכך, ואם בפעם הבאה הזאב באמת יגיע וישחט את בעל המכשיר, אך הוא אינו יכול לקבל סיוע מטעם המשטרה שהחליטה לחסום את הקו מלהתקשר לקווי החרום כסנקציה.
אמנם דוברת המשטרה מציגה מקבץ ההטרדות שהוקלטו במוקד, ואני, אישית, לא רואה דבר מצחיק ב"צחוקים" האלו. עם זאת, על מוקד המשטרה להערך בהתאם מבחינת כוח האדם מתוך הבנה שאחוז קטן מהשיחות יהיו שיחות הטרדה. בנוסף להגברת הכוחות במוקדי החירום של המשטרה והסיורים בשטח, על המשטרה ליצור פרוייקט, במסגרתו שוטרים קהילתיים ושוטרים בתפקידים שונים, כגון שוטרי תנועה ובלשים, יחזקו את הקשר שלהם עם הקהילה ואף יגיעו לבתי ספר יסודיים ולתיכונים כדי להבהיר לתלמידים כמה שזה לא בסדר לבצע שיחות הטרדה למוקדי החירום ושמן הראוי לדווח למשטרה על עבירות להם הילדים היו עדים. לחסום מספרי טלפון מועדים לפורענות זה לא פתרון.



משטרת ישראל אינה מנוסה כדי לזהות שיחות מתיחה, אינה יעילה דיה ולא בטיח. 3 נערים התקשרו למוקד החירום של המשטרה כדי לדווח שמחבלים חוטפים אותם. נשמעו יריות ברקע אבל המוקד הגדיר זאת כמתיחה. גופותיהם נמצאו לאחר מספר ימים ללא רוח חיים. כך נשמעה השיחה:



 זכורים לנו מקרים בהם למשל קורבן שהתקשרה למשטרה כדי להזמין פיצה בגלל שהיא לא יכולה להגיד למוקדן שחוטפים אותה ומכים אותה. אם המקרה היה מתרחש בארץ, עד שהניידת תגיע, החוטף יפזר את חלקי גופה המבותרים במקורות הירקון. מוקד משטרת ישראל נכשל בתפקידו, כאשר הוא מגדיר שיחות כאלו כשיחות מתיחה. שוטרי ישראל הנם שוטרי צעצוע ששכחו את מי הם משרתים - את בטחון הציבור. למשטרה התאגידית יש סדר עדיפות שגוי להזנקת סדר הכוחות - משארת ישראל הנה משטרה תאגידית שמשרתת רק כסף.
מערכון של החמישיה הקמארית משנת 1993 שעדיין מתאים ומתאר את משטרת ישראל ואת התחייחסותה המזלזלת באזרחים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה