מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 7 באפריל 2016

69 שנים למותו של צורר ישראל, הנרי פורד, יימח שמו




"יש מכונית בכל צבע שתרצו, בתנאי שהצבע הזה הוא שחור." ~ הנרי פורד על הפורד דגם T, המכונית הראשונה בייצור מסחרי, אשר יוצרה רק בשחור.


היום לפני 69 שנה (07.04.1947): הלך לעולמו הנרי פורד, צורר ישראל, והוא בן 84. יש לו ילד מאישתו וילד מהמאהבת שלו. עם מותו, צאצאיו מהאישה החוקית הם אלה שירשו את הונו.
בנעוריו התעניין פורד בשעונים והפך למתקן שעונים. מאחר שלא הצטיין בלימודיו, החליט בגיל 16 לעזוב את בית הוריו והחל לעבוד בדטרויט כשוליית מכונאי, תוך שהוא ממשיך לעזור להוריו בחוותם ולתקן מנועי קיטור וציוד מכני. בשנת 1888 נישא לקלרה בראיינט, ולפרנסתו פתח מנסרת עצים. ב-1891 החל לעבוד כמהנדס בחברת אדיסון לתאורה, החלטה שעודדה אותו לפנות אל התעשייה. קידומו למהנדס בכיר בשנת 1893 איפשר לו להקדיש זמן וכסף לנושא מנוע הבעירה הפנימית, בו התעניין, עד שב-1896 בנה את הרכב הממונע הראשון שלו, הקווארדריסייקל. יחד עם שותפים הקים את חברת קדילאק לייצור מכוניות, אולם עזב אותה בגלל סכסוך עם שותפיו.
פורד הקים ב-1903 את חברת פורד למכוניות, שיכלל את הייצור ההמוני של המכוניות בשיטת הסרט הנע, ושילם לפועליו שכר גבוה מהמקובל באותה עת. פורד האמין כי המכונית היא מוצר צריכה בסיסי, והביא למהפכה של ממש בכך שהגשים חלומו של כל אדם: "רכב לכל פועל". "מודל טי", המכונית שייצרה חברת פורד, נחשבת לאחת המכוניות הנמכרות בכל הזמנים וכן, נבחרה ב-1999 לרב המאה. הרכב. זהו דגם הרכב הראשון ששווק באופן המוני, ונחשב לדגם המכונית הראשון אשר נמכר במחיר שווה לכל נפש (900 דולר בתחילת הייצור, 300 דולר בשנות הייצור האחרונות), ובכך נפתח שוק הרכב אף לבני המעמד הבינוני בארצות הברית. מחירו הזול יחסית של מודל T הושג הודות לכושר ההמצאה של הנרי פורד, כולל פיתוח פס ייצור לרכב, והרכבת הרכב מחלקים זהים לכל המכוניות בדגם.
הנרי פורד היה ידיד אישי של אדולף היטלר. הנרי פורד לא התבייש בידידות הזו. תמונה גדולה של הצורר הייתה תלויה במשרדו של יצרן המכוניות הגדול. הנרי פורד האמין בדרכו הרעיונית של היטלר. ההצלחה הכלכלית נתנה לו ביטחון. הוא ניצל את הערצת הכסף של ההמון הכדי להעביר את המסר. בכל הזדמנות הוא הילל את פועלו של היטלר. הוא ראה בו מנהיג על והזדהה עם רצונו להשליט בעולם "רייך של אלף שנים". שלטון עריצות של הגזע הנבחר. הוא הצהיר בגלוי את שנאתו העזה ליהודים ושחורים. הוא אף טען, כי "זה טוב שהאזרחים אינם מבינים את המערכת הבנקאית והכספית, מכיוון שאם הם היו מבינים, אני מאמין שהייתה פורצת מהפכה טרם בוקר המחרת."
כמו ידידו הטוב הוא גם שנא את היהודים שנאה פתלוגית. הוא לא התבייש להשמיץ את העם היהודי מעל כל במה אפשרית. הוא הרבה ליחס להם תכונות שטניות. לשנאת הזו היה גם צד מעשי. פורד השתמש בכספים שהרויח ממכירת המכוניות על מנת להפיץ את משנתו האנטישמית של רוצח ההמונים. הוא הדפיס והפיץ באמריקה עשרות אלפי ספרים של "הפרוטוקולים של זקני ציון" ו"הקשר היהודי". פורד תרם כספים רבים לארגונים נאצים ואנטישמים. חלק מרכזי במערכה שהובילה בסופו של דבר להשמדת בחנק, בהריגה, בשריפה של ששה מליון אנשים נשים וטף מבני עמנו.
קרן פורד, אשר הקים הנרי פורד והיא נושאת את שמו, פעלה מאז השקתה בשנת 1936 כארגון עצמאי, מוסד שלא למטרות רווח ושאינו ממשלתי. הקרן נותנת מענקים דרך מטה החברה בניו יורק ותריסר משרדי משנה הפרוסים ברחבי העולם. בשנת הכספים 2005, היא העניקה 512 מיליוני דולרים כמענקים למטרות לשמן הוקמה. הקרן מחלקת מליוני דולרים לכל מיני מטרות. במדינת ישראל, תורמת קרן פורד למספר ארגונים, ביניהם מרכז אדוה, קו לעובד, האגודה לזכויות האזרח, בצלם והקליניקה המשפטית באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1968 החלה הקרן לממן "קליניקות למשפטים" בבתי ספר למשפטים שהיוו חלק מתוכניות הלימודים שלהם. מטרת הקליניקות היו להעניק ניסיון מעשי בעריכת דין בעודם מספקות שירות משפטי ללא תשלום עבור עניים הזקוקים לייעוץ משפטי. מבקרי הקרן טענו כי הקליניקות הפכו בידי סגל בתי הספר למשפטים לכלי לפעילות פוליטית. יתירה מזאת, הם טוענים כי המעורבות הכספית של קרן פורד הייתה נקודת המפנה בה החלו הקליניקות לשנות את מטרתן.
קרן פורד ישראל נוסדה בשנת 2003 תחת חסותה של הקרן החדשה לישראל. במסגרת שיתוף הפעולה בין הקרנות העבירה קרן פורד מענקים בסך 40 מיליון דולר לקרן החדשה (והאנטישמית) לישראל. מאז הקמתה, העבירה קרן פורד ישראל מענקים ללמעלה מ-40 ארגונים הפועלים, לדעתה של הקרן החדשה לישראל, לקידום "החברה האזרחית, זכויות האדם והשלום".‏אחד המיזמים היותר אנטישמיים של האו"ם היה "הוועדה נגד גזענות" שהתקיימה בדרבן בשנת 2001. את הועידה הזאת מימנה קרן פורד. בשנת 2003 קרן פורד בוקרה בשל תמיכתה בארגונים לא ממשלתיים, אשר לקחו חלק בפעילויות אנטישמיות ואנטי-ציוניות בוועידה העולמית נגד גזענות שנערכה בשנת 2001. תחת לחץ משמעותי על ידי מספר חברי קונגרס, התנצלה הקרן.

הידעתם שבעיר רוואבי הנבנית סמוך לרמאללה יש איסור מוחלט למכור ליהודים?
*הידעתם שחברי כנסת רכשו דירות ברוואבי שאסורה ליהודים ? (ע"ע אחמד טיבי)
*הידעתם שבערים ערביות בתוך מדינת ישראל יש איסור מכירה ליהודים סכנין/טייבה/אום אל פחם ועוד...? (נסו לקנות שם דירה או חלקת קרקע)
*הידעתם שיש בית חולים (אל –מקאסד) במזרח ירושלים שמיועד רק לערבים?
*הידעתם שהמטרה של 2 מדינות ל2 עמים מבוססת על מדינה מוסלמית מושחתת ונקיה מיהודים, ומדינה יהודית עם מיליון וחצי ערבים בתוכה? חלוקה הוגנת לחלוטין.
הידעתם שהטרור הרצחני של הערבים במדינת ישראל מופנה רק נגד יהודים?
*הידעתם שמי שמטיף ליהודים השכם והערב על גזענות הם ערבים מוסלמים?
*הידעתם שכל מי שמעיר להם על כך אז הוא אוטומטית נהפך לאיסלמפוב, פאשיסט, גזען, וכו'?
*הידעתם שמיליוני נוצרים נרצחו/גורשו/ברחו ממדינות מוסלמיות? ואלו החיים בארץ נהנים ממה שמיליארד וחצי מוסלמים רק יכולים לחלום עליו?!
*הידעתם שהנוצרים שהיו רוב מוחלט בבית לחם נהפכו למיעוט נרדף בחסות הרשות הפלסטינית?
*הידעתם שכולכם איסלמופבים?
תספרו את זה לכל מי שמטיח בישראל שהיא מדינה גזענית וכובשת.
אין גבול לצביעות המתחסדת של השמאל הישראלי בשיתוף הרשימה כפויית טובה הערבית והקרן החדשה וגרורותיה הסרטניים והממאירים כגון : קרן פורד, הקרן האנטישמית לישראל חדשה, בצלם , תעיוש, שוברים שתיקה , שלום עכשיו , זוכרות , מחסום ווטש , ועוד ..כך מכרסמים צעד אחר צעד בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון במטרה אחת חיסולה והשמדתה של מדינת היהודים היחידה בעולם !!





בתמונה: פורד מקבל את אות "מסדר הנשר הגרמני" הנאצי, גרמניה 1938.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה