מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 11 באפריל 2016

רשת 'חומוסים' סניף מודיעין - ביקורת מסעדות מטעם טבעונים עם אלרגיות






יש כל כך הרבה סיבות מוסריות ובריאותיות לשמור על תזונה טבעונית ללא אלרגנים. ישנם טבעונים שנמנעים מאלרגנים, כגון גלוטן ולא בגלל שהם אלרגיים לגלוטן, אלא מאחר וזוהי מדיניות התזונה אותה הם בחרו כדי להוריד במשקל. עם זאת, לא ההגבלות, בהן אלרגנים לאוכל לא יכולים לעבור עליהם מתוך סכנה של ממש לבריאותם ברמה של סכנת חיים, עליהם להימנע מלאכול במסעדות ואירועים עם קייטרינג, מאחר ואין מודעות לסכנות של שימוש ברכיבי מזון אלרגניים, כמו קמח סויה, שמן סויה, גלוטן וקמח תירס. בנוסף, ברוב המנות היום יש רכיבים מן החי ואי אפילו סלט ירקות, שאחד מרכיביו אינו טונה ואו דג סלמון ואו ביצה ואו חזה עוף ואו כל רכיב אחר מן החי. הדבר מונע מרבים להיות לקוחות של המסעדה או לצרוך את האוכל של הקייטרינג. לכן, יצרתי את דף הפייסבוק טבעונות ללא גלוטן. לפיכך, הבטחתי ולכן אקיים - זוהי הרשומה הראשונה של מסעדה אותה בחנתי מרשת 'חומוסים', בסניף מודיעין.
ביקרתי לאחרונה פעמיים ברשת 'חומוסים' סניף מודיעין - מה טוב בחומוסיה? מדובר במקום יחסית ידידותי לצמחונים, טבעונים ובעלי אלרגיות ברמה כזו שאפילו אחת המנות של החומוס מוגדרת כטבעונית כי יש תחליף בשר - מדובר בחומוס אסאדו טבעוני מרצועות סייטן. יחד עם זאת, היא יקרה ב-150% מיתר מנות החומוס והיא אינה נטולת גלוטן [סייטן מכיל גלוטן]. לחלופין, רק שליש בלבד ממנות החומוס [3 מנות חומוס מתוך 9 מנות חומוס] הכילו מוצר מן החי - חומוסים שקשוקה, חומוסים ביצה וחומוסים קומפלט, מנות המכילות ביצה. הגעת לחומוסיה ולא בא לך חומוס? תבחר את כל המנות המוצעות בפיתה, כולל החומוס והשקשוקה. אלא אם כן אתה בוחר בחומוסלט המורכב, בין היתר, מגרגרי חומוס וביצה חומה קשה. טבעוני זה לא, די תומך בתעשיית הביצים ולא ממש ידידותי לבעלי אלרגיות לביצים. אבל כן צמחוני.
מצד שני, יש אפשרות להזמין פלאפל נטול גלוטן ולא נעשה שימוש בשמן סויה במהלך טיגון הצ'יפס והפלאפל. מדובר בשינוי מעמיתיהם למקצוע - נקי וידידותי לאלרגנים [סויה, גלוטן ומוצרים מן החי זה אלרגנים לכל דבר ועניין, כשמוצרים מן החי, בנוסף לכל, אינם נחשבים לאוכל ולא מוסרי לראות בהם כמוצר צריכה. לשם הידיעה, גם טופו הנו תוצר של סויה]. מתברר שדוכני פלאפל מוהלים את התערובת של הפלאפל בקמח עם גלוטן כדי לנפח את הכדור באופן המאפשר את הגדלת הכדור מבלי שהעלת את כמות התערובת של החומוס. יכול להיות שהכדורים נטולי הגלוטן קטנים יותר מהכדורים הרגילים, אבל המחיר אותו המחיר - שקל לכדור. אין בתפריט בשר ולפחות חלק מהקינוחים כוללים חלב ואו ביצים - יש שמנת במלבי וכנראה הפאדג' כולל מוצרים מן החי אבל הוא ללא גלוטן. מהבחינה הזו, המקום לא ממש ידידותי לטבעונים ונשמח לעודד את המקום להיות יותר ידידותי לטבעונים ואלרגנים.
החומוס מעולה אבל אין פיתה נטולת גלוטן ואו אלרגנים אחרים [במידה ויבחרו בהמשך להכניס לתפריט לחם כלשהו לניגוב החומוס נטול גלוטן, יתכן ויעשו שימוש בקמח תירס ואו רכיבי סויה מסוג כזה או אחר כתחליף לקמח החיטה. לכן, רצוי לבחון היטב את הפיתה נטולת הגלוטן כדי שתכלול ברכיבים ידידותיים לאלרגניים - גלוטן, תירס וסויה הנם אלרגנים נפוצים ביותר, לא פחות נפוצים ממוצרים מן החי ולכן, יש להימנע משימוש ברכיבים אלו בתזונה. היה נחמד אם היו מוצאים, בנוסף, תחלי, לחומוס עם הביצה או עם הסייטן ובמחיר ידידותי.

*-*-* מתוך *-*-*-*-*

מדד הכוכבים: 3 כוכבים מתוך 5. המבחר מצומצם, ידידותי בעיקר לצמחונים בעיקר ולרוב הטבעונים הלא אלרגניים. המקום ידידותי יחסית לאלרגנים בעקבות אי שימוש בשמן סויה, גלוטן והגבלת המנות המכילות מוצרים מן החי. עם זאת, המנה הטבעונית יקרה, אינה ידידותית לנטולי גלוטן, אין פיתות לניגוב החומוס למי שלא צורך גלוטן למרות המודעות למי שרגיש לגלוטן ולאלרגנים נוספים כמו סויה ותירס, דבר המונע ממנו לנגב חומוס או לאכול פלאפל בפיתה כמו שכל ישראלי נוהג יש רק קינוח אחד נטול גלוטן מתוך 3, אך הוא אינו טבעוני ומכיל ביצים.
רמת המודעות של המלצרים בסניף לאלרגנים ובעלי אלרגיות: השרות אדיב וכן, המלצרים מכירים את תכולת המנות ורכיביהם עד לרמת סוג השמן בו מטגנים את הצ'יפס ונוכחות הגלוטן בפלאפל. על כך קיבלו כוכב שלם במדד הכוכבים - מדובר במאפיין נדיר.
למי שמעוניין, לחומוסים יש סניפים במודיעין, נתניה ותל אביב. חשוב לא פחות: המקום כשר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה