מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 25 באפריל 2016

Mike Brant - Laisse-moi t'aimer






היום לפני 41 שנה (25.04.1975): מייק בראנט שם קץ לחייו.
משה ברנד נולד ב־1 בפברואר 1947 במחנה המעצר פמגוסטה בקפריסין להורים ניצולי שואה אשר התחתנו בקפריסין, לאחר שגורשו מהארץ על ידי הבריטים עם שאר המעפילים. אמו נאלצה ללדת אותו בתנאים קשים. לאחר עליית המשפחה לארץ הם התיישבו בחיפה וחיו חיי דחק.
בשנת 1962 הצטרף ללהקה בה היה חבר גם אחיו, שינה את שמו למייק ברנט והחל להופיע כזמר במלונות בחיפה ובתל-אביב. בשנת 1964 בהיותו בן 17 אביו הנערץ עליו נפטר והותיר אותו שבור לב. בגיל 19 הצטרף ללהקת כרמון עמה נסע להופעות בעולם. שנתיים אחר כך חזר להופיע בשרתון בתל-אביב והוזמן להופיע גם במועדון "בקארה" בהילטון טהרן שבאיראן. שם פגש את הזמרת הצרפתיה סילבי ורטאן שהזמינה אותו לבקרה בפריז.
ברנט החל להופיע בפריז והתחבר עם המלחין ז'אן רנאר מי שכתב בין היתר לג'וני הולידיי. רנאר היה זה שכתב לברנט את הלהיט Laisse Moi Taimer שהפך ללהיט ענק ומי שהחתים אותו על חוזה הקלטות לחמש שנים. בשנת 1970 הופיע ברנט לראשונה בטלוויזיה הצרפתית וגרם לקריסת מערכת הטלפונים של רשת הטלוויזיה. הוא ביצע את השיר "Laisse Moi T'aimer" וזכה לפרס המוזיקה שהוענק מטעם RTL והפך בין לילה לכוכב. אלבומיו נמכרו במאות אלפי עותקים ולסיבובי ההופעות שלו קשה היה להשיג כרטיסים. תוך חודשים ספורים מכר הסינגל "Laisse Moi T'aimer" מיליון וחצי עותקים.
בשנת 1973 עם פרוץ מלחמת כיפור מייק ברנט החליט להופיע בפני חיילים בחזית ולבקר את הפצועים בבתי החולים מישראל. הוא חזר לצרפת איש שונה. ב-22 בנובמבר 1974 ברנט ניסה להתאבד בקפיצה מהקומה החמישית של מלון השלום בז'נבה. הוא ניצל. דלידה ושארל אזנבור, חברים קרובים, ביקרו אותו בבית החולים בו אושפז בניסיון לרומם את רוחו. הוא יצא עם זעזוע מוח ושברים ברגליים אך בעיקר עם מלנכוליה קשה.
"זה היה רגע של טירוף. אני מופתע ממה שניסיתי לעשות. זאת היתה ההתנסות החשובה בחיי. חשבתי על העבודה, חשבתי על החיים האישיים שלי, על הנשים. בסופו של דבר הרגשתי שזה הסוף. זה קשה מאוד כשאתה נעשה כוכב. קשה מאוד לשמור על המקום בראש הסולם. אני מקווה שזה יימשך, אבל ברור לי שיהיה קשה מאוד כשזה ייגמר. אני מודע לכך שאמורה להיות ירידה בסוף, זה נמצא בראש שלי".
כך סיפר ברנט בראיון רדיו, שנתיים לפני שקפץ אל מותו בגיל 28. ובמובן מסוים זה באמת היה הסוף של מייק ברנט, כפי שתיאר הזמר ממיטתו בבית החולים, ימים ספורים לאחר שכשל בניסיון התאבדות מהקומה החמישית של בית מלון בז'נווה, שם התאכסן לטיפול בהתמוטטות עצבים ובדכאון שפיתח כתוצאה מההצלחה.
ב-25 באפריל 1975 בראנט שם קץ לחייו, לאחר שקפץ ממרפסת דירה שבקומה השישית ברובע ה-16 בפריז. בן 28 היה במותו.


Mike Brant, né Moshé Michaël Brand, le 1er février 1947 à Famagouste à Chypre et mort le 25 avril 1975 à Paris en France, est un crooner polono-israélien de langue française.





Laisse-moi t'aimer toute une nuit
Laisse-moi toute une nuit
Faire avec toi le plus long le plus beau voyage
Veux-tu le faire aussi
Une hirondelle fait mon printemps quand je te
vois
Mon ciel devient plus grand
Je prends ta main alors je sens que j'ai pour toi
L'amour au bout des doigts
La feuille qui grandit a besoin de lumières
elle boit son eau, son eau de la rivière
Aussi vrai que nos corps soulève de la poussière
Toi tu es mon soleil et mon envie

Laisse-moi t'aimer rien qu'une nuit
Laisse-moi rien qu'une nuit
Voir dans tes yeux le plus merveilleux des
visages
Oh oui si tu le veux
Laisse-moi t'aimer... (laisse-moi t'aimer toute ma
vie)
Laisse-moi laisse-moi t'aimer
Faire avec toi le plus grand de tous les voyages
Laisse-moi, laisse-moi



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה